Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple cinema hd 23", lyser och funkar men SVART


igor Ljevak

Rekommendera Poster

Hej!

Jag fick en cinema 23" av en bekant och sedan har den legat hemma för ja har inte haft något behov av den och har inte haft någon ström adapter men jag köpte en på ebay som passar just 23"(A1097) för att testa den på min MBP så jag köpte en dvi to mini port sladd och kopplade in allt men skörmen "lyser" fast svart och den blir mörkare och ljusare om jag trycker på ljus knapparna på sidan, jag får upp den i skärm inställningar och när man går in i "om den här datorn" och sen skärmar så står det cinema 23" hd.

 

Frågan är nu är skärmen pajj? fast den lyser och svarar på alla knappar och den hittas av datorn.

 

Går den att köra genom Thunderbolt ingången?

 

 

 

 

 

Snälla hjälp vore synd att slänga en så fin skärm.

 

P.S Jag har lion på MBP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag fick en cinema 23" av en bekant och sedan har den legat hemma för ja har inte haft något behov av den och har inte haft någon ström adapter men jag köpte en på ebay som passar just 23"(A1097) för att testa den på min MBP så jag köpte en dvi to mini port sladd och kopplade in allt men skörmen "lyser" fast svart och den blir mörkare och ljusare om jag trycker på ljus knapparna på sidan, jag får upp den i skärm inställningar och när man går in i "om den här datorn" och sen skärmar så står det cinema 23" hd.

 

Frågan är nu är skärmen pajj? fast den lyser och svarar på alla knappar och den hittas av datorn.

 

Går den att köra genom Thunderbolt ingången?

 

 

 

 

 

Snälla hjälp vore synd att slänga en så fin skärm.

 

P.S Jag har lion på MBP.

 

 

 

Den går att köra genom thunderboltutgången, men då måste din dator ha thunderbolt och du behöver en ny adapter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag fick en cinema 23" av en bekant och sedan har den legat hemma för ja har inte haft något behov av den och har inte haft någon ström adapter men jag köpte en på ebay som passar just 23"(A1097) för att testa den på min MBP så jag köpte en dvi to mini port sladd och kopplade in allt men skörmen "lyser" fast svart och den blir mörkare och ljusare om jag trycker på ljus knapparna på sidan, jag får upp den i skärm inställningar och när man går in i "om den här datorn" och sen skärmar så står det cinema 23" hd.

 

Frågan är nu är skärmen pajj? fast den lyser och svarar på alla knappar och den hittas av datorn.

 

Går den att köra genom Thunderbolt ingången?

 

 

 

 

 

Snälla hjälp vore synd att slänga en så fin skärm.

 

P.S Jag har lion på MBP.

 

 

Har skärmen en TB ingång???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja datorn har en tb ingång de är den nyaste MBP? Och skärmen (apple cinema hd 23" alu) har 1x usb, 1x firewire, 1x DVI och nån konstig ström sladd som man sen kopplar till en dosa sen i väggen.

 

Så ja köpte en sån här som skulle gå från DVI till mini, En sån här

 

äre nått som inte stämmer me skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja datorn har en tb ingång de är den nyaste MBP? Och skärmen (apple cinema hd 23" alu) har 1x usb, 1x firewire, 1x DVI och nån konstig ström sladd som man sen kopplar till en dosa sen i väggen.

 

Så ja köpte en sån här som skulle gå från DVI till mini, En sån här

 

äre nått som inte stämmer me skärmen?

 

Utan att ha mer information, låter det nästan som att skärmen är kass. Har du frågat din kompis om det är fel på skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm fan då detvarintejag.gif för den "fungerar" förutom att den inte visar skrivbordet den lyser lixom å hittas av datorn... näe ja har inte frågat han, men den funkade när han hade den om ja inte minns fel. vet ni om man kan lämna in den nånstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa den med en annan dator och annan kabel innan du lämnar in den någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, hej jag hade hoppats på att få hjälp av dig för du verkar ha kolla på alt! :D hur menar du den där dvi sladden då lr och kan de verkligen vara fel på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om datorn och den sladden funkar med en annan skärm så är det nog denna skärmen det är fel på.

 

Annars vet vi faktiskt inte vad som är fel. Det kan vara datorn, adaptern, kabeln eller skärmen. Det gäller att utesluta allt utom en sak och då är det den som är trasig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa sant ja ska testa sladden och datorn med en annan skärm. vet du vart man kan lämna skärmen annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gått in i bildskärmsinställningarna i din MBP, och valt uppställning, och provat dra menyraden till den nya skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa lr ja har inte dragit just den rutan men en vanlig finder har ja flyttat men ingenting händer den "försvinner" in där i mörkret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha ok aa men då äre väl att skärm jävlen är pajj! superirriterad.gif äre nån som känner till något ställe i sthlm där man kan lämna in den för att se vad felet är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...