Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hitta cd-covers, vilket program ska man använda sig av?


venacava

Rekommendera Poster

Håller på och rensar mitt itunes bibliotek i skrivande stund inför kommande iOS5.

Har nyss betalat skjortan för SongGenie 2, och är rätt nöjd med det då det gäller o tagga låtar med fullständiga namn på artist/låttitel o lyrics.

Märker dock att jag behöver hotta upp mina "tomma" cd-covers, o funderar på CoverScout 3.. Tycker dock att prislappen är fasligt mycket! Något annat bra program som lämpar sej bättre? Vet någon hur Pollux vs. Tuneup är jfrt med CoverScout?? Tack för all typ av kritik..

 

Sedan undrar jag varför jag inte kan se lyricstexterna på min ipad, då de går och se på i iphonen???? När jag klickar på albumomslaget så zoomas det bara in en aning, dock dyker ingen text upp! :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag använder Album Artwork Assistant, suveränt enkelt; det lägger in ett script uppe i iTunesmenyn, man klickar på låt som saknar albumbild så söker assistenten på nätet, presenterar förslag så är det bara att välja album (jag brukar ta det med högst upplösning) och klicka "add immediately" så hamnar bilden rätt i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Album Artwork Assistant, suveränt enkelt; det lägger in ett script uppe i iTunesmenyn, man klickar på låt som saknar albumbild så söker assistenten på nätet, presenterar förslag så är det bara att välja album (jag brukar ta det med högst upplösning) och klicka "add immediately" så hamnar bilden rätt i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...