Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radera allt på Macbook Air


95alwi95

Rekommendera Poster

Hej

Har haft min MBA i ca en vecka och det har varit allt annat än problem fritt, först försökte jag tanka över filer från min gamla imac, gick inte, sedan från hårddisk, gick inte heller. Men utav någon konstig anledning så fick jag 17 gb av "övrigt" på min hårddisk. Eftersom jag bara har 128 Gb har jag försökt få bort filerna utan framgång, och nybörjarna på apple support hjälpte inte mycket.

Så nu ställer jag frågan till de riktiga experterna: Hur kan jag rensa hela min hårddisk på allt innehåll, utan de programmen/filerna som behövs. På ett inte allför svårt sätt?

 

Tacksam för svar!

 

// Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vet exakt vart du har fört över filerna tycker jag inte det är nödvändigt med en "clean reinstall". Vad menar du med "övrigt"? Systemet tar ju såklart upp en del av hårddisken redan från början, du kommer ju aldrig komma ner till 0Gb, men det förstår du säkert.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag inte vet vart filerna är, så neda sättet att få bort det tror jag är att göra en fabriksåterställning, typ. Övrigt är om du kollar om den har dator-mer info-lagring.

jo, systemet tar ju lite plats, men inte 17 Gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd OmniDiskSweeper. Gratis och kraftfullt.

 

Lion har väl dessutom en återställningspartition på hårddisken. Det är kanske den som tar plats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja återställningspartitionen är väl bara själva installationsprogrammet. All data laddar men väl ner vid installationen?

Gissar på att det är massa drivrutiner samt extra program bland de där 17GB. Normalt så tar Lion ca 7GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar en massa filer och på "om de här datorn står det att jag har 360 000 filer på datorn och de filerna jag hittar är de "senast öppnade" 10 mars 2010, jag fick min dator förra veckan.

Resultatet av en misslyckad överföring från min förra dator. Någon som vet eller kan länka instruktioner på en "clean reinstall" jag har försökt att insatallera om lion, funkade inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...