Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flyttassistenten


mikemill

Rekommendera Poster

Har precis köpt in en ny imac med OS X 10.6.4. När jag startade den för första gången använde jag flyttassistenten för att föra över en massa program från min gamla imac. Dem flesta programmen verkar funka ok på min nya dator sånär som att vissa program, typ illustrator kraschar första gången jag startar samt att mina utskrifter från nya datorn skiljer sig markant från utskrifterna från gamla. Min fråga är; är det ok att installera program på detta sätt eller ska man installera från originalskivor? En sak till, fick ej med någon installationsskiva när jag köpte den från Macoteket, hur gör jag om jag vill omistallera hela OS X?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring Macoteket, skiva ska ingå. Har du kollat noga i lådan..

 

Ny skriver du..borde varit Lion 10.7 så här dags.

 

Eller är det en äldre hyllvärmare du köpt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får kolla med Macoteket. Dem hade kampanj på datorn men visst borde det varit Lion installerat på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lion har dock ingen skiva med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Min fundering var om det är ok att flytta program från en Mac till en annan eller bör man installera alla program på nytt från skiva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

det går att göra som du gjort och ska fungera. För mig fungerade alla program efteråt utom Aperture som kräver ominstallation

 

Men du får väl installera om de program som inte fungerar

 

Skrivarna kanske behöver nya drivrutiner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på omfattningen, om du har väldigt många program kan det förstås vara tidsödande att installera om dem..

 

Med Flyttassistenten kan du först välja att flytta din användare, mail och internetinställningar.

 

Väljer du att flytta även program så flyttar du med allt övrigt, även gamla inställningfiler och annat som du kanske inte ens använder längre.

Har du äldre program (PowerPC) så kanske de inte ens fungerar ihop med Lion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för svar. Provar att installera dem program som är instabila. Ps. Jag hittade originalskivan i kartongen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för svar. Provar att installera dem program som är instabila. Ps. Jag hittade originalskivan i kartongen :)

 

Det var en tusing du hitta där :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...