Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inget ljud på TV när jag kopplar in Macbook till via hdmi


Fredrikakesson

Rekommendera Poster

Fredrikakesson

får inget ljud på tv när jag kopplar macbook till tv via hdmi? jag kör vlc! tacsamm för tips

 

mvh fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Har du en dator som kan skicka ut ljud till HDMI? Gissar att du använder Mini DisplayPort -> HDMi-kabel? Du behöver ge lite mer info än MBP (unibody) som det står i din profil. Vilken årsmodell är det? Eller vilket modellnr har den? t.ex. MacBookPro5,5

  • Har du rätt ljudkälla vald i systeminställningar->ljud? Brukar dyka upp som namnet på den kopplade TV-apparaten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Även jag har problem med att få ut ljud via HDMI kabeln, trots att jag väljer min tv som "ljud ut" under Systeminställningar/Ljud/Ljud Ut/ ....

 

 

Någon som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Även jag har problem med att få ut ljud via HDMI kabeln, trots att jag väljer min tv som "ljud ut" under Systeminställningar/Ljud/Ljud Ut/ ....

 

 

Någon som kan hjälpa mig?

 

Och hur kopplar du? Direkt till tv:n? Är din TV's volym inställd rätt? Är din TV inställd på att ta emot ljud via HDMI-ingågnen och inte någon annan ingång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej jag har också problem med att få ljud i TV:n. Jag har köpt en Mini Dp till HDMI som fungerar utmärkt till min Panasonic platt tv. Det står att den är "with audio adapter" vilket måste betyda att den kan föra över ljud också? Trots detta så kommer det bara ljud ifrån datorn trots att jag har gått in och ändrat att ljudutgången ska vara från min Panasonic. Jag har den vita macbooken och den köpte jag i juni detta 2011. Hur ska jag göra för att få ljudet att komma ifrån TV:n istället? Har även gått in i finder sedan till verktyg och in på Ljud/MIDI inställningar och valt HDMI i det vänstra fältet, sedan så klickade jag på det hjulet där nere i till vänster, och ville då välja använd enheten för ljud ut men det fungerar inte.. Vad ska jag göra? Hjälp någon snälla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...