Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lite mörk bild - LG 50PZ250 Plasma


TryckVågen

Rekommendera Poster

Kopplade precis in min nya tv som jag införskaffat mig, gick igenom bildguiden och gjorde allt man skulle. Men jag tycker att bilden fortfarande är lite mörk? Vad kan göras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höja backlighten?

vad kan det vara ett annat ord för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bakgrundsbelysning, på svenska.

 

Detta gör att du får en ljusare bild överlag på en LSD-TV.....whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av automatisk ljuskontroll om den är på, den ställer in skärmens ljushet efter omgivningens ljus och den brukar dra ner ljuset lite för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av automatisk ljuskontroll om den är på, den ställer in skärmens ljushet efter omgivningens ljus och den brukar dra ner ljuset lite för mycket.

Tror inte det finns någon sån inställning, hittar ingen iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljussensor ellr liknande?

Ljusstyrka finns, men den gjorde inte så mycket. däremot var jag innne på avancerat och ändrade gamma, svärta å grejer, då vart det bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen backlight på en plasma :D

 

Plasmor är inte lika ljusstarka som LCD. Bara att vänja sig. Hett tips är att köpa en inställningsskiva

tex: http://www.hifiklubben.se/produkter/platt-tv/tillbehor/dvd_joe_kane_dve_hd_basics_dvd_software.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Med "mörk", menar du att den generella ljusnivån är lägre eller att bilden sotar igen i mörka delar?

 

Det senare brukar bero på icke-matchande nivåer och du har en testbild här:

http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php

 

Både Färgprofilen i Systeminställningar/Bildskärm/Färg och tevens egna inställningar kommer att påverka detta. Börja med att ställa din LG i datorläge, den bör ha en sådan inställning, alternativt att du döper om den hdmi-ingång som används till "PC".

 

Hos LG finns det också i de avancerade inställningarna ett reglage som heter "Svartnivå" eller liknande som kan ställas mellan två lägen. Växla detta och se vilket som ger tydligare återgivning av testbilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...