Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Eget företags hemsida


TryckVågen

Rekommendera Poster

Min mor har en markbutik som även har en webbsida som jag driver som fungerar som webbshop, sidan har varit aktiv i ca 6 månader, har ungefär 50-70 besökare varje dag.

 

Men nu till mitt problem: Jag skulle vilja veta vad jag måste göra för att locka fler köpare till hemsidan, just nu är det kanske bara 1-3 beställningar per vecka. Om det iaf är ca 60 besökare per dag borde det väl kanske iaf vara lite mera ordrar.

 

Vore guld om någon kunde ge mig lite tips vart jag skall vända mig

 

Mvh Tryckvågen

 

antar att man inte får posta hemsidan här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att veta hur det ser ut, och vad du ev redan har... De klassiska grejjer funkar oftast väldigt bra och som man kommer långt på.

 

"Delaknappar" - gör man inte ett eget script så finns färdiga att lägga in på sidan. T ex AddThis

 

Skicka ut nyhetsbrev är alltid bra och trevligt. Gör att folk kan anmäla sig och få info tidigare och att man har lite bra erbjudanden.

 

Facebooksida... en sån "fan page" är ju smidigt.

Twittersida. Många företag har/använder sin Twitter till att lägga ut sin info/annonser i kortformat.

(Finns olika program och appar som gör att man kan synka inlägg på dem 2)

 

Sen finns det säkert massor med ställen man kan lägga in sig på - olika branchregister osv. Annonsera lokalt. YouTube-kanal. Kurser, föreläsningar, öppet hus-dagar med erbjudanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinga sidan varje dag, Twittra, Faceböka.

Se till att något ändras varje dag om det så bara är ett recept på surkål, bara det händer nåt är det bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske måste förtydliga - vad sjutton är en "markbutik"?

-Fastighetsmäklare? eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske måste förtydliga - vad sjutton är en "markbutik"?

-Fastighetsmäklare? eller vad?

Annonsera genom google har jag börjat med för nån vecka sen, vart lite skillnad iaf men inte mycket. Det är en inredningsbutik :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...