Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hyra filmer med svenskt iTuneskonto


Whopper

Rekommendera Poster

Hallå,

 

Köpte en ATV2g här om veckan på Netonnet så har än så länge bara kört den som de kom direkt ur lådan, med version 4.2.2 och mitt svenska iTuneskonto. Men igårkväll när jag drog i gång den så fanns en uppdatering tillgänglig. 4.3 blev versionen och en ny meny dök upp med filmer. Väljer man topplista eller genre så säger den bara att "could not complete your request". Men om man istället går på sökfunktionen så hittar man filmer i iTunes som det verkar gå att hyra för 29:-. Har ännu inte testat mer än att se på smakprovet (1 min filmsnutt) som är gratis. Men tänkte prova att hyra någon kväll framöver.

 

Samtidigt så läser man detta: http://www.idg.se/2.1085/1.406611/kopfilmer-pa-svenska-itunes

 

Så kanske det äntligen har lossnat om filmer kommer att bli tillgängliga utanför USA :-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, igår kunde man komma åt och hyra filmer i iTunes, men det finns ingen länk på startsidan än utan man måste gå via iTunes on the web, men då kunde man inte komma åt filmer via en ATV precis som du beskriver.

Men nu funkar det alldeles utmärkt, det var sannerligen på tiden, tur du har som köpte din så nära inpå släppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som behöver ett amerikanskt ituneskonto, eller påfyllning till befintligt kan jag köpa itunes gift cards. Amerikanska itunes har mycket trevligare utbud av filmer och serier.

PMa mig om du är intresserad, befinner mig i Miami fram till nyår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns Movies i toppmenyn på iTunes Store i sverige, sen inatt, så nu verkar det komma allt närmre en officell lansering. itms.png Även väldigt väldigt väldigt många fler filmer än vad det var under dagen igår så de verkar fylla på i god takt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...