Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Tung trafik under "tävling"

Pjotski

Recommended Posts

Jag har ett problem. Jag söker lägenhet och en av hyresrättsföretagen i min stad har lägenheter varje tisdag och torsdag som man kan intresseanmäla sig till, men det är bara 5 stycken som kan intresseanmäla sig och starttiden är kl. 19 på kvällen. När jag försöker ta mig in på sidan 19.55 så kommer jag inte in, eller så går det extremt långsamt. Jag har bara testat Safari än så länge. När jag väl kommer in har de 5 platserna redan blivit tagna.

Det är kanske inte det vanligaste problemet, men det måste finnas något sätt att komma runt och ladda snabbt oavsett bandbredd - jag har 25 mbit - vilket inte borde vara ett hinder. Hur gör de som lyckas ta sig in? Någon som har en aning?

Tacksam för svar!

Mvh, Pierre

Problemet ligger inte hos dig, utan det är mottagarens server/lina som inte klarar belastningen. Finns inget du kan göra förutom att framföra dina klagomål till bostadsbolaget...

Du går in 55 minuter senare och förvånas över att lägenheterna är bokade?

Du skulle kanske testa 19:00 i stället?

I alla fall så är det nog så att de som lyckas är de som råkar gå in på sidan precis efter starttiden. Har nog inte med DIN bandbredd eller DIN webbläsare att göra.

Oj! Jag skrev givetvis fel tid, 18.55 ska det vara.

Så det handlar mer eller mindre om tur om jag förstår det rätt?

Ja, i kombination att bostadsbolaget har för dålig kapacitet att hantera anstormningen av trafik. Jämför med an hord av jobbpendlare som alla ska upp för en rulltrappa för att byta perrong vid byte av spår för tåget de ska med... Eller rusningstrafik när alla ska till/från jobbet...

Oj! Jag skrev givetvis fel tid, 18.55 ska det vara.

Så det handlar mer eller mindre om tur om jag förstår det rätt?

Tur i kombination med att inte gå in för tidigt heller.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...