Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har raderat alla min program samt verktygsprogrammen!


nordwall

Rekommendera Poster

Jag lyckades att radera alla min program efter jag installera two world 2 på min dator.

Jag trodde inte att detta var möjligt, hur får man tillbaka allt ifrån början?

 

Jag kommer varken in på Systeminställningarna eller verktygsprogram eftersom det finns inte kvar.

Vet inte om någon har varit med om de här men detta är bara för skumt.

 

Finns det någon där ute som vet utvägen till detta spektakel som jag har gjort

 

Mvh N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chockadskeptisk.gif Hur lyckas du? Förklara om du kan exakt vad du gjorde så går det säkert att lösa.

 

Låter riktigt skumt att du skulle raderat alla program sådär bara, har du t.om. tömt papperskorgen? Apples program ligger skyddade vad jag vet.

 

Du kan testa att starta ett nytt konto under Äpplet -> Systeminställningar -> Användare.

 

För mig låter det troligare att du har lyckats bli av med de alias till dina program. Programmen själva borde ligga kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle installera TW 2 på datorn så får man välja i vilken Mapp den skall installerat på. Jag valde då att inte ha den på application utan att lägga den i program. Så efter jag skrev in mitt lösen för att påbörja installationen. Sen när den var klar så jag klicka mig in på program, så av min förvånad så sera jag bara TW 2 i mappen.

 

Sen när jag skulle in på systeminställningarna så händer det ingeting.

 

Så vad gör man? ska man nu resa och installera om os x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle installera TW 2 på datorn så får man välja i vilken Mapp den skall installerat på. Jag valde då att inte ha den på application utan att lägga den i program. Så efter jag skrev in mitt lösen för att påbörja installationen. Sen när den var klar så jag klicka mig in på program, så av min förvånad så sera jag bara TW 2 i mappen.

 

Sen när jag skulle in på systeminställningarna så händer det ingeting.

 

Så vad gör man? ska man nu resa och installera om os x

Har du kollat runt i Finder och sett om programmen ligger någon annanstans? Om de inte gör det* kan du använda Pacifist för att installera om Mac-programmen via systemskivan (Pacifist finns dock inte uppdaterad för Lion än). Sedan är det Programuppdatering som gäller. För egen del hade jag nog installerat om helt och hållet.

 

 

*Det går tyvärr alldeles utmärkt att radera Apples program, inklusive Systeminställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Alix!

Det var nog ett tecken att jag ska rensa hela os x

Mkt jobb dock men men,

Som man bäddat får man ligga.

 

Tackar för svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle installera TW 2 på datorn så får man välja i vilken Mapp den skall installerat på. Jag valde då att inte ha den på application utan att lägga den i program. Så efter jag skrev in mitt lösen för att påbörja installationen. Sen när den var klar så jag klicka mig in på program, så av min förvånad så sera jag bara TW 2 i mappen.

 

Sen när jag skulle in på systeminställningarna så händer det ingeting.

 

Så vad gör man? ska man nu resa och installera om os x

 

Ehh..."applications" och "program" är samma mapp.

Mappen "Program" visas bara så på svenska men heter i själva verket "Applications"

Högerklickar du på mappen "Program" och väljer "Visa info" så står där under "Namn och filtillägg" att mappen heter "Applications".

Du behöver i stort sett aldrig ändra installationsplatsen från det som installationen föreslår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Alix!

Det var nog ett tecken att jag ska rensa hela os x

Mkt jobb dock men men,

Som man bäddat får man ligga.

 

Tackar för svaren.

Jo, det lönar sig i längden att ha ett fräscht uppdaterat OS. Lycka till! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades att radera alla min program efter jag installera two world 2 på min dator.

Jag trodde inte att detta var möjligt, hur får man tillbaka allt ifrån början?

 

Jag kommer varken in på Systeminställningarna eller verktygsprogram eftersom det finns inte kvar.

Vet inte om någon har varit med om de här men detta är bara för skumt.

 

Finns det någon där ute som vet utvägen till detta spektakel som jag har gjort

 

Mvh N

Mycket märkligt.

Application är samma mapp som Program (Application på eng.)

I vilket läge fick du Välja mapp. Man väljer annars skiva där programmet sak läggas. Har du flera partitioner på din dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl så att om terrängen inte stämmer överens med kartan, så är det inte kartan som gäller. Alltså, hur det än gick till finns programmen inte kvar i nordwalls dator.

 

Men det är givetvis en allmän rekommendation att man noga följer installationsbeskrivningarna, oavsett om de anges i Installeraren eller i separata dokument.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...