Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta filmer till Ipad 2 från mac mini


wup4

Rekommendera Poster

Är nybörjare på allt vad Apple heter men har redan hunnit köpa på mig en MBA, en Mac Mini samt en Ipad 2.

Har försökt googla mig till ett svar men inte riktigt hittat något som hjälper mig så jag hoppas någon vänlig själ här har tålamod att hjälpa mig.

 

Frågan är helt enkelt: Hur gör jag lättast för att föra över filmer trådlöst från Mac Mini till Ipad 2?

Jag vill alltså helst slippa konvertera filerna och jag vill helst slippa använda itunes.

 

Otroligt tacksam för hjälp.

/wup4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade detta också,,,,

http://www.ipadtomac...nes-on-mac.html

 

Sättet du länkar till är ju via itunes om jag tolkar det rätt, går det inte att undvika att blanda in itunes?

För itunes är väl otroligt kinkigt vad gäller format på filerna och då åker man på en massa konverteringar och sånt tidsödande trams.. Eller?

Dessutom står det bara att man kan föra över från ipad till mac i länken men det kanske funkar åt bägge håll ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här programmet flyttar inte filerna men kan streama filmer från din mini till din ipad eller iphone. Det smidiga är att du kan använda det även när du inte är hemma via internet. Framför allt är det skönt att slippa att konvertera filmerna först eftersom programmet kan konvertera dem medan det strömar det till din inhet.

Jag är väldigt nöjd med det!

 

http://www.inmethod.com/air-video/index.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här programmet flyttar inte filerna men kan streama filmer från din mini till din ipad eller iphone. Det smidiga är att du kan använda det även när du inte är hemma via internet. Framför allt är det skönt att slippa att konvertera filmerna först eftersom programmet kan konvertera dem medan det strömar det till din inhet.

Jag är väldigt nöjd med det!

 

http://www.inmethod....ideo/index.html

 

Tyvärr har jag inte 3G-versionen av ipad och jag vill heller inte vara beroende av en stabil uppkoppling för att kunna se på film.

 

Finns det verkligen inga enkla sätt att bara föra över filer till ipad från mac? Är det ens möjligt?

På PC hade det ju bara varit "drag n' drop", varför kan det inte vara så enkelt i äppelvärlden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avhdplayer appen använder jag, då kan du välja wifi överföring av de filmerna du vill. Eller om du ska föra över måna och orkar inte vänta kan du koppla in ipaden i datorn och föra över filmerna via itunes. Avhdplayer läser de flesta filformat. Avi m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Avplayer HD, fungerar att föra över med wifi.

 

AVplayer HD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Avplayer HD, fungerar att föra över med wifi.

 

AVplayer HD

 

Har kollat lite, verkar som att man behöver nåt FTP-program också isf.

Eller exakt hur gör ni för att föra över filerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat lite, verkar som att man behöver nåt FTP-program också isf.

Eller exakt hur gör ni för att föra över filerna?

 

Sitter inte med min ipad nu, men har för mig att man bra trycker connect och sedan surfar in på adressen som det står, där får man sedan möjlighet att välja vilka filer man vill föra över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...