Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läsa/Se filer som ligger på nätverket?


sallis

Rekommendera Poster

Hej!

Inte helt hundra på att jag beskriver detta rätt/förstår konceptet rätt men i grund och botten ska man kunna visa filer igenom nätverk på detta sätt;

- Via en dator så kan man lägga ut några filmer på ens nätverk och på så sätt nå dem på en annan dator om jag väljer att filerna ska vara synliga för andra datorer.

 

Kan iPads via någon app se filer som delas ut på ens lokala nätverk? Innan jag går och lägger mig brukar jag se en episod av någon favorit serie, men det känns enklare att ha en iPad i sängen än min laptop. Går detta? Skulle underlätta om jag kunde nå flera filmer utan att behöva föra över/konvertera via itunes!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel och bra lösning: Plex Media Server på datorn med filmerna och titta med Plex-appen på iPaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat igenom Plex och det ser riktigt lovande ut! Laddat ner Mac versionen och det flyter på helt okej.

Får se hur man settar upp det med iOS, men det bör inte vara allt för svårt.

 

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat det nu med och det fungerar kanon över wifi!! Riktigt trevlig app. Förstår inte att jag inte har sett den tidigare. Att den dessutom fungerar över 3G gör saken ännu bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...