Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Dela ut - Streama ljud & bild till soundbar

Kallander

Recommended Posts

Köpte ett nytt hemmabiosystem med inbyggt nätverk här om dagen. Man ska kunna streama ljud och bild genom nätverket men får de inte riktigt att fungera.

Jag har delat ut dom mappar och filer som jag vill kunna komma åt men soundbar'en hittar endast själva routern. I detta fallet står det "Thomson" i listan för hittade enheter eller vad man ska säga. Tycker att tex mapparna "Filmer" och "Musik" borde komma upp också iochmed att jag delar ut dom. Verkar helt enkelt som att soundbar'en inte hittar dom delade mapparna.

Jävligt luddigt skrivet kanske men svårt att förklara exakt!

Tror ni att jag kommer kunna använda mig av airfoil senare?

Soundbar'en är: Samsung HT-BD8200

Du behöver ha en media server installerad för att få det att fungera. Jag har själv provat TVMobili (gratis) som fungerar bra.

http://www.tvmobili.com/ ta hem programmet och kör installationspaketet, välj därefter i programmet vilka mappar som ska

vara tillgängliga i Samsungen.

Okej! Skulle du kunna förklara närmare hur jag använder TVMobili? Har tagot ner programmet men får de inte att funka. För känns som jag måste göra nåt mer än att gå in i My Content > Videos > Movies > A-C > någon film högerklicka sen "Share".

Har kollat lite i inställningar men ser inget som ja kan tänkas ändras.

I soundbaren hittar jag fortfarande bara "Thomson". Klickar jag på den så kräver den Username och password.

Tack på förhand!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...