Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SSD till MacBook Pro?


soulmann

Rekommendera Poster

Hej alla

har en macbookpro från tidigt 2009 / 2.66GHz Intel Core 2 Duo, undrar vilken SSD disk som snurrar bäst, antar att det är sata2 som gäller?

Tar gärna mot tips på bra ssd alternativ :-)

 

Tack på förhand

 

Jack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla

har en macbookpro från tidigt 2009 / 2.66GHz Intel Core 2 Duo, undrar vilken SSD disk som snurrar bäst, antar att det är sata2 som gäller?

Tar gärna mot tips på bra ssd alternativ :-)

 

Tack på förhand

 

Jack

 

Har själv en Intel 510

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv en Intel 510

 

Kullander i Malmö avråder just från den disk då de upptäck att det uppstår fel på den längre fram, så man vet varken ut eller in

Hm...

 

Tack för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kullander i Malmö avråder just från den disk då de upptäck att det uppstår fel på den längre fram, så man vet varken ut eller in

Hm...

 

Tack för svar

 

Hej!

Jag har en MBP 2011.

 

Först stoppade jag in en Corsair Force GT - fungerade inte alls.

Sedan än intel 510 - var mycket långsammare än vad som utlovats.

Nu har jag en vertex 3 som jag är mycket nöjd med.

 

Så varför inte testa ev Vertex 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS, vill du ha en disk som verkligen funkar och är SATA II, så skall du köpa en Samsung 470. Den är så lik originalSSD:n från Apple som möjligt, men har bättre throughput än många av de andra nämnda SATA II SSD:erna. Du slipper även problemen med spökande firmware som Inteldiskarna har, i synnerhet om du tänker köra BootCamp. Den finns bland annat här. (Se länken nedan!) Har en själv i min nya MBP 2011 och är mycket nöjd.

 

http://www.dustinhome.se/samsung-470-series-128gb-ssd-sata-300-mlc/product/5010596229

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...