Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa app för personlig budget?


paradigmseven

Rekommendera Poster

Jag har ett ekonomiskt sinne jämlikt med det som besitts av sjögräs och tänkte börja förlita mig på mitt levernes stabilitet genom en organiserande, förenklande, rationaliserande, schemaläggande applikation.

Jag söker helt enkelt den bästa appen för att hålla koll på personlig budget - (om möjligt) automatisk schemalagd betalning (vilket jag vet är möjligt med t.ex. iBank och Money), lån, budget att spendera på mat respektive fritidsaktiviteter, osv.

 

Vad kan ni rekommendera? Är det just Money eller iBank som gäller? (Anledningen till att jag inte väljer t.ex. Money direkt, är för att jag är osäker på om den är lämpad för en amatör som mig, plus om kopplingen till banker fungerar för svenska och engelska banker - jag bor och pluggar i London men har Svenska bankkonton.)

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm! Jag är inne på samma spår, att få järnkoll på ekonomin. Jag väntar till kommande månadsskiftet, och kommer antagligen att använda en app som heter "Mina utgifter":

 

http://itunes.apple.com/se/app/mina-utgifter/id358228999?mt=8

 

Jag har också SEB:s app:

 

http://itunes.apple.com/se/app/seb-min-ekonomi/id441201001?mt=8

 

som jag inte heller har använt ännu, men nästa vecka, så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SmartBudget är inte bara gratis utan bra. Enkelt. För bl a över dina transaktioner på bankkort m m. Prova! Du behöver inte koppla till SEB, men kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föredrar en applikation som synkas mellan iphone och macbook pro. Känner ni till någon sådan, så säg gärna till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat så behöver du nog inte en app för att hålla ordning på din ekonomi men det blir kanske roligare.

 

Varför inte ladda en molnappen Evernote, finns både för iPhone och Mac. Eller så kan du köra med Google Docs och ett hederligt kalkylark? Båda är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev iBank - bara 500 kr för iphone+macbook!

 

Urk...

 

Läste och läste och läste och det verkade som att iBank onekligen var det bästa - förutom en applikation kallad "Mint" som bara finns i USA.

 

Nåja! Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag använder mig också utav "mina utgifter" och är väldigt nöjd med just utgiftsdelen. Däremot lyckas jag inte lägga till inkomster.. Någon som vet hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...