Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kommer inte igång med iPhoto efter hårddiskbyte


Kat.

Rekommendera Poster

Min hårddisk blev utbytt (av Apple servicebutik) efter en krasch.

När jag nu ska föra över bilder från min kamera startar inte iPhoto som tidigare.

Jag får upp en ruta som frågar: "Vilket bildbibliotek vill du att iPhoto ska använda?"

Där står även att jag ska välja ett bibliotek från listan (finns inget i listan), leta upp ett annat bibliotek på datorn eller skapa ett nytt bibliotek.

Vad/hur ska jag göra?

När jag köpte min iMac 2009 var det inget problem, då startade iPhoto direkt när jag kopplade i kameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du bilder på din gamla (kraschade) hårddisk? Lägg då tillbaka biblioteket från backupen. Sedan väljer du det biblioteket när iPhoto startas.

 

Vill du starta ett nytt bibliotek utan de gamla bilderna? Då väljer du "Skapa nytt bibliotek" när du startar iPhoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Servicen installerade om Mac OS X och iLife-paketet, men inte ditt iPhoto-bibliotek och iPhoto klagar därför att den inte har ett bibliotek att öppna. Iphoto hittar inget bibliotek att öppna. Precis som Telly82 så rekommenderar jag att du letar upp din säkerhetskopia av ditt iPhoto-bibliotek och installerar det. (jag hoppas att du har gjort säkerhetskopior, exempelvis med TimeMachine till extern hårddisk).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...