Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Få batteriet utbytt?


st1

Rekommendera Poster

Jag har en MBP Mid 2009. När modellen lanserades var det nya batteriet en major selling point, och Apple lovade att batteriet skulle bibehålla 80% kapacitet efter 1000 cykler. Mitt batteri ligger just nu på 575 cykler, men har bara kvar 78% kapacitet. Jag har pratat med Apple-supporten, men de hävdar att jag måste betala ett nytt batteri själv eftersom min garanti har gått ut och jag inte har AppleCare.

 

Kan de verkligen gör så? Om de lovar 80% efter 1000 måste de väl ersätta batteriet om det inte når upp till det? Kan man åberopa konsumentköplagen? Jag slipper helst det, men jag blir väldigt irriterad på att de inte håller vad de lovar, och sedan menar att jag ska betala. Någon som har varit i samma situation?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att de lovat "upp till 80% efter 1000 laddningar".

 

Batterier anses som förbrukningsvara, dvs ingår inte ens i garantin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att de lovat "upp till 80% efter 1000 laddningar".

 

Batterier anses som förbrukningsvara, dvs ingår inte ens i garantin.

 

Det skulle jag kunna köpa om jag hade 700-800 cykler, men nu är det ju bara 575 vilket bara är drygt häften av vad de lovar. Om man lovar 1000 måste man väl i alla fall komma i närheten av det, även om man skriver "upp till" framför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batteriet i frugans MBP 2008 tvärdog efter 75 cykler och 2 år. Provade att hänvisa till AppleCare men det fanns inte en chans.

Så det är nog bara till att slanta upp :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du bara hade 75 cykler efter två år har nog datorn suttit fastkedjad i laddaren och på så vis har inte batteriet fått arbeta vilket nog är anledningen till att det dog, :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De nya batterierna kom dessutom först 2009. Men ja, 75 cykler på två år låter onormalt lågt.

Varför är det lågt?

 

http://www.apple.com/se/batteries/notebooks.html

"bör du ladda upp och ladda ur batteriet minst en gång i månaden."

 

På två år blir det bara 24 cykler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en MBP Mid 2009. När modellen lanserades var det nya batteriet en major selling point, och Apple lovade att batteriet skulle bibehålla 80% kapacitet efter 1000 cykler. Mitt batteri ligger just nu på 575 cykler, men har bara kvar 78% kapacitet. Jag har pratat med Apple-supporten, men de hävdar att jag måste betala ett nytt batteri själv eftersom min garanti har gått ut och jag inte har AppleCare.

 

Kan de verkligen gör så? Om de lovar 80% efter 1000 måste de väl ersätta batteriet om det inte når upp till det? Kan man åberopa konsumentköplagen? Jag slipper helst det, men jag blir väldigt irriterad på att de inte håller vad de lovar, och sedan menar att jag ska betala. Någon som har varit i samma situation?

 

Tacksam för svar.

 

Har du provat med att kalibrera batteriet?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...