Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför kan man inte ladda ner program över 20MB?


300k

Rekommendera Poster

Hej. Som rubriken lyder så undrar jag varför det är så?

Är det operatörerna som låser det för en ifall man inte har fast pris på abbet och inte vill betala multum..

Eller är det en teknisk begränsning i telefonen, på nätet.

 

Kan man stänga av det? Jag har ju fast pris på abbet.

 

Tpf! Krille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tidigare versioner fanns det massor av begränsningar för mobildata, Youtube såg ut som skit tex när man inte var på wifi. Detta berodde på samarbetet Apple-AT&T där AT&T ville ha ner datatrafiken så mycket som möjligt just för att datatrafiken ingår i abbonemanget med fast pris (hade det kostat mer ju mer man laddade ner hade det nog knappast funnits någon begränsning). Detta är väl en av de begränsningar som finns kvar. Bland övriga kan ju nämnas att Facetime inte fungerar med mobildata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämta via Wi-Fi eller hämta via Macen. Går snabbare och smidigare.

I USA har man ett osäkert mobilnät och ju större filer man hämtar hem, desto större risk för att det störs och man får börja om. I Sverige har vi på flera ställen en säkrare funktion i vårt mobilnät, men det finns ändå många fläckar - inte minst i storstäder med studsande signaler som stör uppkopplingen. Så begränsningen om 20Mb handlar om säkerhet, och batterikraft. Tar massa kraft från batteriet att starta om mottagning. Där jag bor funkar det knappt ta hem 1Mb... och 20Mb finns överhuvudtaget inte ens på kartan.

 

Om mobilnätet inte räcker till, så är det Apple kunderna klagar på - "dumma telefon, bara startar om hämtningen hela tiden". Apple vill skydda sitt varumärke, så det är också ett skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det vore bättre med att ha en av och på knapp för den begränsningen men det är som det är med nätet i USA... Jag har laddat ner appar över 100mb utan problem via mobilnätet men har då fixat en app som "lurar" telefonen att man kör via wifi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br />Jag tycker att det vore bättre med att ha en av och på knapp för den begränsningen men det är som det är med nätet i USA... Jag har laddat ner appar över 100mb utan problem via mobilnätet men har då fixat en app som "lurar" telefonen att man kör via wifi.<br />
<br /><br /><br />

 

Vad är det för app då??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har hört så kommer denna 3G begränsning att tas bort i iOS 5 vilket då ger bättre bild i Youtube etc. Man kan ju hoppas att det stämmer, någon som kör en iOS 5 beta som kan bekräfta detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen det. 3G unrestrictor är stor sett enda anledningen till att jag jailbreakar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har hört så kommer denna 3G begränsning att tas bort i iOS 5 vilket då ger bättre bild i Youtube etc. Man kan ju hoppas att det stämmer, någon som kör en iOS 5 beta som kan bekräfta detta?

 

Jag har begränsning på 20mb i min. Kör beta 7, så det är nog inget som kommer att försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har begränsning på 20mb i min. Kör beta 7, så det är nog inget som kommer att försvinna.

 

Illa :( Då blir det att jailbreaka Iphone 5 också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...