Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trådlöst ljud ifrån iPaden till en stereoanläggning


Lewin

Rekommendera Poster

Jag hittade denna adapter tex http://www.iphonebutiken.se/logitech-wireless-speaker-adapter-1731.html som står att man kan spela upp ljud ifrån ipaden till en stereo anläggnng genom bluetooth. Men fungerar denna med tex spotify eller annan musik? Någon som vet? Eller finns det något annat sätt? Jag har idag en "vanlig" tv (ej apple) och ett hemmabio system utan stöd för apple. Och har en pc. Kan jag på något sätt steama musiken ifrån ipaden trådlöst till hemmabio systemet :)?? Har testat spotify remote appen men den tyckte jag inte va så bra :P vill spela upp direkt ifrån ipaden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har min dator kopplad till min receiver och datorn e alltid på, så jag kör med http://www.airserverapp.com/

Det e AirPlay fast via en dator istället för via en Apple tv eller airport express. Har dock även en airport express som e kopplad till ett par externa högtalare men det e airserver jag använder mest när jag strömmar musik från min iPad/iphone till min receiver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
mikael_in_action

Jag har en följdfråga på detta. Kanske ett skumt problem, men ändå. Airserver funkar kanon med tex Spotify som jag kör från iPhone eller iPad för det mesta. Med ett litet förbehåll. Min Mac Mini går ned i sleep efter ca 1 timme när jag kör Airserver. När jag sedan väcker upp datorn har Airserver hängt sig och jag måste starta om programmet. Ganska irriterade när det i övrigt funkar så bra.

 

Nån som har nån ide?

 

Jag har Mac Mini inställd på att inte gå ned i sleep mode, vilket den inte heller gör när jag inte kör Airserver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Min setup är så här: Surroundet kopplas in i Airport Express med en liten kabel, sedan är det bara att köpa trådlöst. Från iPhone/iPad direkt från Spotify. Från Macbooken kör jag Airfoil för att streama från Spotify. Allt funkar galant! Och det är en rimlig kostnad att komma igång. Att du sedan har en pryl som håller många år är en bonus :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Håller med ovan, kar kört med airport express några år, funkar fint från iphone, ipad och via airfoil från datorn. Bra pris idag på apple store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dum fråga kanske, men funkar det verkligen att spela spotify direkt från ipad/iphone till airport expressen? Alltså utan att använda airfoil eller liknande program? Det har väl inte fungerat tidigare?

 

Dyker airport expressen upp som en "enhet" under airplay eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dum fråga kanske, men funkar det verkligen att spela spotify direkt från ipad/iphone till airport expressen? Alltså utan att använda airfoil eller liknande program? Det har väl inte fungerat tidigare?

 

Dyker airport expressen upp som en "enhet" under airplay eller?

 

 

Ja du spelar upp från spotify via airplay från Ipad/Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dum fråga kanske, men funkar det verkligen att spela spotify direkt från ipad/iphone till airport expressen? Alltså utan att använda airfoil eller liknande program? Det har väl inte fungerat tidigare?

 

Dyker airport expressen upp som en "enhet" under airplay eller?

 

Du får upp denna symbol när du har en airport express kopplad till ditt nätverk

 

post-41858-035186400 1322854783_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1322892827[/url]' post='1498690']

annan fråga, är ljudkvaliten förlustfri genom airplay?

 

Nej

My Itunes library contains a lot of 96khz 24bit apple lossless tracks. Currently, when I play this music through Airtunes to my Airport Express, the music is downsampled to CD quality (44,1 khz 16 bit). I think this is done by Itunes. Because the Airport Express architecture can only handle 44.1/16, this is logical and no issue. Itunes itself however is perfectly able to play 96/24 music without downsampling: through the digital output of the Imac, Itunes outputs 96/24 music. So the downsampling only occurs when streaming my music via Airtunes.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...