Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hittar ingen ljudenhet


babydoll

Rekommendera Poster

Jag har en Macbook Pro från början av detta året. Nu kör jag med OS X Lion och har sen igår haft problem med ljudet. Den visar att det inte finns någon ljudenhet. Ibland fungerar ljudet, efter att jag startat om datorn några gånger men sedan försvinner det igen efter att jag startar upp den om jag haft den avstängd. Men när jag startar datorn så hör man det klassiska ljudet på Apple datorer.

 

Någon som vet vad det kan vara för fel och hur man fixar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat men finns ingen ljudenhet heller. Kör Boot Camp på datorn och i Windows 7 fungerar det utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med ett sådant skumt fel hade jag provat att installera om Lion. Säkert något riktigt knasfel propellerbaver.gif i någon fil eftersom det funkar normalt i Windows...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag tänkte jag skulle testa det nu. Håller på att spara mina filer till en annan hårddisk nu så sen ska jag köra om installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

har exakt samma problem. 8/10 gånger fungerar de men 2/10 gör de inte. Det började en enstaka gång för ett tag sen så tog de stopp efter de, nu blir de lite oftare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är troligen ett känt fel, om följande scenario stämmer: Efter att man spelat en digital ljudström (t ex en film med DTS ljud) så kan inte Lion spela upp ljud där strömmen är stereo.

 

Kan också uppstå efter att man haft hörlurar eller likande inkopplade.

 

Har läst mycket om detta då jag har det fenomentet på min Mac Mini med Lion. Det finns ett program man kan köra för att återsälla ljudenheten istället för att starta om, men det är ju bara en halvbra lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...