Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internetinställningar (uppkopplingen är långsam)


rajjejosefsson

Rekommendera Poster

rajjejosefsson

Ja då va de en sak till, internet, mörkte nyss hos mamma då ja har trådlöst internet att de gick väldigt långsamt då de är 100/100 å när ja gjorde tp test trådlöst så fick ja 0.79 nått endast! å med etråd 80.00 så vad ska fixas så de funkar bra med trådlöst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då va de en sak till, internet, mörkte nyss hos mamma då ja har trådlöst internet att de gick väldigt långsamt då de är 100/100 å när ja gjorde tp test trådlöst så fick ja 0.79 nått endast! å med etråd 80.00 så vad ska fixas så de funkar bra med trådlöst?

 

Du får nog ange lite mer information än så... Vilken trådlös router har ni? Vilken trådlös standard kör du? Vilken kryptering används? Vilken dator och OS har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rajjejosefsson

Kör på comhems router som man får med, kan ej namn men kan kollas upp om de är ett måste, använder mig av en mac mini årets, de andra vet ja inte va du mena med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rajjejosefsson

Kör på comhems router som man får med, kan ej namn men kan kollas upp om de är ett måste, använder mig av en mac mini årets, de andra vet ja inte va du mena med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rajjejosefsson:

Kör bredbandskollen och posta exakta siffror här. (istället för att skriva 0.79 nånting)

Skriv även modellnamn på router. (Bör stå på den)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratar om vilken trålös säkerhet du kör, tex WPA2, WEP eller liknande. För att veta varför den trådlösa routern beter sig som den gör, så får du nog även ta reda på vad det är för någon. Hur funkar det att köra med kabel mot routern hastighetsmässigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör wpa, Netgear CG3100, med kabel så får ja full effekt dvs 98-100.

 

Om jag varit som du, hade jag undersökt möjligheten att uppdatera firmware på den, om bättre sådan finns. Vad säger de hos ComBort? wink.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så mycket som påverkar signalen när man kör trådlöst. Grannars nätverk, väggar, möbler, micro, telefon.

 

Har du provat sitta i samma rum, nära routern likväl som längre ifrån eller i annat rum? Bättre? Sämre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du håller nere alt-tangenten på macen samtidigt som du klickar på det trådlösa nätet så syns mer detaljer. (Se bif och bifoga gärna dina värden). Jag hade provat med att byta trådlös kanal (logga på routern och byt under wireless). Om inte hjälper hade jag resettat routern (finns en liten knapp/ett litet hål som man håller nertryckt i 10 sek). Hjälper inte det är det fel på det trådlösa i routern eller datorn så för att ta reda på vilken det är, försök med en annan dator först och sedan en annan router.

post-48757-094787900 1316688466_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har endast provat sitta i samma rum som routern ca 2 meter ifrån :/

 

Att sitta nära routern är inte samma sak som att man är garanterad bra signal.

 

Följ Jan.S tips....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...