Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Förinställd storlek när mapp öppnas


Arrax

Rekommendera Poster

jag har två frågor om mappsystemet på mac:

 

- 1. när jag öppnar en mapp, tex. hemmappen så verkar den öppnas i en förinställd storlek... går det att bestämma hur stort fönstret ska vara när det öppnas?

 

- 2. Jag har en mapp med i son tur många mappar, när ja går in i en mapp och sen går tillbaka så hamnar jag högst upp, även om mappen jag gick in i låg nästan längst ner i den förra mappen. Går det att ställa in så att om jg går in i en mapp och sen tillbaka så hamnar jag på samma plats som när jag gick in i en? (hoppas ni förstår vad jag menar =)=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Fönstret öppnas i den storlek du hade senast. Du drar i hörnen för att ändra storleken.

 

2. Jag har många mappar i Dokument, mer än vad som finns plats i fönstret. Jag rullar ner till mappen jag vill in på och öppnar den. När jag trycker bakåtpil, uppe till vänster på fönsterlisten, så återgår jag till samma ställe som jag var innan - alltså fönstret är fortfarande "rullat" till samma ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Fönstret öppnas i den storlek du hade senast. Du drar i hörnen för att ändra storleken.

 

2. Jag har många mappar i Dokument, mer än vad som finns plats i fönstret. Jag rullar ner till mappen jag vill in på och öppnar den. När jag trycker bakåtpil, uppe till vänster på fönsterlisten, så återgår jag till samma ställe som jag var innan - alltså fönstret är fortfarande "rullat" till samma ställe.

 

 

1. så kanske det är? men ibland verkar det inte vara så...

 

2. Så är det däremot inte för mig! när jag rullar ner ttill mappen (i mappen med massa mappar) och sen trycker bakåtpil så kommer jag längst upp från början. Varför blir det så? hur kan man ändra det?? oroligoledsen.giforoligoledsen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...