Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem synkronisera iPhone 3GS

xyz123

Recommended Posts

Det har tagit längre och längre tid att synkronisera iPhone 3GS. Nu tar det så lång tid, mer än 15 min, att jag avbrutit synkroniseringen. Dessutom har det hänt att jag behövt stänga av och sätta på telefonen för att den skulle fungera. Dessutom problem med att stänga av telefonen.

Efter forcerad avstängning så fortsatte synkroniseringen när jag anslöt telefonen på nytt. Jag fick felmedelandet: kunde ej säkerhetskopiera eftersom ett fel inträffade. (Troligen min frånkoppling.)

Finns det någon med några tips om vad detta kan bero på?

Använd utrustning:

iPhone 3GS med senaste IOS, 4.3.5 8L1 . 7 sidor med program, 103 + 4 st. 25,6 GB ledigt minne.

MacBook Pro med OS X 10.7.1 (Lion).

Kan finnas olika orsaker till det.

I min telefon har jag flera olika spellistor som uppdateras automatiskt enligt flera kritier.

Ju längre tid det går mellan synkroniseringarna, desto mer i spellistorna finns det att uppdatera vilket gör att synkroniseringen tar lång tid. Det kan absolut ta 15 minuter om jag inte har synkat min telefon på några dagar, just för att det är massor att uppdatera.

Sen har jag ju lagt in att musiken komprimeras också, så jag får mer utrymme i telefonen och detta sker ju när den synkroniseras och är en ytterligare förklaring till att det tar extra tid.

Vad som gäller i ditt fall har jag ingen aning om.

Jag har bara ett fåtal ljudfiler och någon enstaka spellista. Jag brukar inte lyssna på någon av mina ljudfiler. Jag använder iPod programmet kanske en gång per kvartal.

Men jag har som sagt var c:a 103 program. Kanske något av dessa som krånglar?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...