Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Time capsule dog

leone

Recommended Posts

Ja min time capsule dog idag efter två år. Har beställt en ny. Blir det några problem med att ställa in den som time machine när jag redan haft en innan...?

Det är väl bara att koppla in, trycka på använd som time machine hd och köra?

Ja min time capsule dog idag efter två år. Har beställt en ny. Blir det några problem med att ställa in den som time machine när jag redan haft en innan...?

Det är väl bara att koppla in, trycka på använd som time machine hd och köra?

Ja det är bara att börja använda den istället för den gamla.

Vad ska du göra med den gamla förresten?

Du har 3 års reklamationsrätt om du köpt den som konsument. Har du Apple care på någon dator så gäller den med...

Ja det är bara att börja använda den istället för den gamla.

Vad ska du göra med den gamla förresten?

spara... innehåller ju massa saker jag vill ha kvar...

Jag har också en TC och blir lite förvånad över att den dör efter endast två år. Är det "normalt" ? Jag har en 3 TB som kostat mig över 4000:- och räknar med att den ska hålla i "evigheter" . Lägger den av efter två år är det otroligt dåligt. Varför gör den det? leone, vad hände med din TC? Varför reklamerar du inte den?

Väl känt att TC har kort livstid.

Har vi haft uppe här i många inlägg.

ja, två års hållabarhet är uselt. min höll ändå lite drygt två år. Mycket beroende på tror jag att jag varit försiktig med att fylla hårddisken med filmer och annat. den har därför fått arbeta ganska lite... sista veckorna har jag dock fört över en del dvder till datorn i mitt arbete.. detta har lett till att tm fått arbeta mer/timme eftersom det varit mer att spara... gick ut och joggade och när jag kom hem var tm stendöd... nåt elektirskt tror jag... lät den stå och satte i kontakt igen, nothing... it's dead.

en fantastisk produkt men en hållbarhet för de pengarna och med det varumärket som är helt oacceptabel...

Jag har också en TC och blir lite förvånad över att den dör efter endast två år. Är det "normalt" ? Jag har en 3 TB som kostat mig över 4000:- och räknar med att den ska hålla i "evigheter" . Lägger den av efter två år är det otroligt dåligt. Varför gör den det? leone, vad hände med din TC? Varför reklamerar du inte den?

Varför fixar man inte det då? Konstigt att ett bolag som Apple med dessa priser låter de bara rasa efter två år.

Den första generationen med 500 Gb disk i blev erkända som produktionsfel.

Jag fick en sådan utbytt i våras, trots att den var närmre 4 år gammal.

Apple behöver inte göra mer än andra företag, erbjuda 1 års garanti.

Om tillräckligt många reklamerar den kanske de tar in den som "förlängd garanti".

Ring Apple och hör med dem vad de har att säga. Får man ett nej kan man ju alltid säga att man läst konsumentköplagen samt det som gäller för att reklamera en vara, och dessutom kan kontakta sin konsumentombudsman.

Har man en TC bör man göra backup på backupen! Otroligt dåligt tycker jag! Inte att man skall ha BU på BU för det bör man såklart ha i alla fall. ( "Man kan aldrig ha för många hårddiskar!" © peanjo66)

Som de ovanför säger: ta kontakt med Apple och berätta hur dåligt du (och jag!) tycker att det här är. Ibland är de fantastiskt generösa där.

Problem: Troligtvis så måste du ta ur hårddisken ur chassiet för att kunna kopiera informationen. Efter det kanske de inte är så sugna på att ta tillbaka den och ge dig en ny...

När jag fick min utbytt så fick jag den urplockade hårddisken vid sidan av, så jag kunde komma åt de filerna som låg på den.

När jag fick min utbytt så fick jag den urplockade hårddisken vid sidan av, så jag kunde komma åt de filerna som låg på den.

Men då skickade du inte in den till Apple utan lämnade in den till en butik antar jag?

• 5 months later...

Hakar på gammal tråd.

Är det bara hårddisken som lägger av, eller är det hela pjäsen, dvs slutar routerfunktionen också?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...