Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kan inte skicka mail, bara ta emot - har hotmail i min Mac Mail


Damir_T

Recommended Posts

Hej!

 

Är en helt ny Mac användare, haft Iphone 4 sedan juli föra året dock.

 

På min Iphone har jag hotmail installerat och det har fungerat utmärkt. Googlade fram de inställningar som behövs och det har fungerat. Adressen slutar med "hotmail.com".

 

Nu vill jag att mail på Macen skall fungera med hotmail (ett nytt konto som jag har haft, inte det som är kopplat i Iphonen). Jag har följt instruktioner både från detta forum och 99Mac.

Där jag bland annat har fyllt i "server för inkommande epost" samt "server för utgående epost". Jag har skrivit in samma saker på Iphonen (med den nya mailen som jag vill ha på macen, slutar på ;@live.se), och från telefonen så fungerar det men den nya, att skicka mail,

 

MEN: på macken så KAN JAG INTE SKICKA MAIL - Får felmeddelandet

 

" Avsändaradressen Namn.Efternamn@live.se godkändes inte av servern smtp.live.com.

 

Välj en annan utgående e-postserver från listan nedan eller klicka på ”Försök senare” om du vill spara brevet i utkorgen tills det kan skickas."

 

Jag har gjort något som heter "anslutningsgranskare" och det ger "gröna resultat"

 

PÅ min mail namn.efternamn@live.se står det: "Anslutning och inloggning på server lyckades"

PÅ hotmail står det: " Anslutning till server lyckades, ingen inloggning krävs"

 

Jag kan alltså ta emot mail men inte skicka. Snälla någon hjälp...

Link to comment
Share on other sites

Din internetleverantör kan ha blockerat vissa servrar för utgående mail. Gå in på din internetleverantörs sida och se vad de rekommenderar för inställningar är mitt tips.

Link to comment
Share on other sites

..förresten, använder du Apples mailprogam så borde hotmail konfigureras automatiskt så det är lite konstigt att du får de här problemen.

Link to comment
Share on other sites

..förresten, använder du Apples mailprogam så borde hotmail konfigureras automatiskt så det är lite konstigt att du får de här problemen.

 

Hum... Jo konstigt är det - men inget direkt tips här då- mer ett konstaterade :)

Link to comment
Share on other sites

om du går in på "redigera smtp-serverlista" så prova med att sätta port 587 som "använd som anpassad" och klicka i "använd ssl" och sätt"autentiering" Lösenord.. funkade för mig, hade samma problem förut

Link to comment
Share on other sites

om du går in på "redigera smtp-serverlista" så prova med att sätta port 587 som "använd som anpassad" och klicka i "använd ssl" och sätt"autentiering" Lösenord.. funkade för mig, hade samma problem förut

 

Ska testa detta strax, innan jag gör det: efter att jag har gjort den sista delen i ditt inlägg, ska jag skriva in email och sen lösenord? eller låta det vara tomt?

 

Tack

 

/ Damir

Link to comment
Share on other sites

japp..skriv in avändarnamn och lösenord..

 

Men för helvete...

 

Nu försvann första problemet! TACK

 

Men nu kommer nästa,

 

får följande meddelande: vad är felet?

 

"SMTP-servern ”smtp.live.com” accepterade inte lösenordet för användaren ”damir.trokic@live.se”.

 

Skriv in lösenordet igen eller avbryt.*

Link to comment
Share on other sites

se där ja.. det har ja inget bra svar på.. men så va det för mig med. men sen funkade det efter ett tag.. kör anslutningsgranskaren å se va den säger

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...