Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac 21,5 skitig på insidan av glaset?


poppe12

Rekommendera Poster

Hej.

 

Vi har en iMac 21,5, 1,5 år gammal som funkar klockrent förutom att skärmen börjat få mörka partier ungefär som om det vore smuts på insidan?!?

Någon annan som haft detta fenomen och/eller vet vad det kan vara?

 

bifogar en Bild...

 

/pontus.

post-53508-092235600 1316330733_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har du prövat tvätta av frontglaset med en trasa, alternativt finputsduk för guld/silver fungerar också.

 

Claes Ohlsson säljer sugproppskrokar i plast (4pack) som fungerar utmärkt om du vill lyfta loss frontglaset och putsa på insidan.

Var försiktig om du inte vill bryta garantin förstås. Frontglaset hålls av ett antal olika magneter runt om. Och häktas av genom att använda sugpropparna.

 

Kontrollera LCD displayens glansyta efter smuts och defekter, använd torr microduk (då denna inte avger några partiklar efter sig.)

Ha en handduk eller något att täcka för lcd displayen medans du rengör frontglaset, så ingen kommer i närheten med stötar eller tumavtryck. Montera tillbaks glaset med hjälp av sugpropparna.

 

Skulle det fortfarande vara fläckar så kan det troligen vara lcd displayen som börjar ge sig, har bytt en sådan själv utan problem, men då hade min garanti gått ut för länge sen. Men när jag tittar på bilden, så ser det mer ut som smuts på frontglaset. Jag har haft sådana fläckar med, och det har löst sig genom lite finputsning.

 

Viktigt! Kolla garantin i första hand, så den inte bryts. I sådana fall får du putsa på utsidan o lämna in maskinen.

 

Ha det gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj.

 

Jo har provat tvätta...på utsidan.

Men om det nu är smuts så sitter det på insidan och sitter det där hur har det i så fall kommit dit??

Är inte burkarna/skärmen mer eller mindre hermetiskt tillslutna från fabrik?

 

/pontus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj.

 

Jo har provat tvätta...på utsidan.

Men om det nu är smuts så sitter det på insidan och sitter det där hur har det i så fall kommit dit??

Är inte burkarna/skärmen mer eller mindre hermetiskt tillslutna från fabrik?

 

/pontus.

 

Jo, det bör de vara, ok om det hade varit några dammkorn eller nått som letat sig in, men det där såg skumt ut.

Men testa lossa på glaspanelen och rengör "insidan" av den, kan även tipsa om sån glas-sugkopp på Bauhaus, 149kr, funkade perfekt att lyfta av panelen med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där ser ut som samma fel som jag hade på Imac 24". Fick det bytt på Apple Care som jag hade (eller om det var garanti kvar) . Det är inte smuts utan bildskärmsfel. Jag fick hela bildskärmen utbytt, problemet försvann

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj.

 

Tack för alla svar... Jo jag ska prova rengöra på baksidan av glaset...

Funkar inte det byta skärm.

 

/pontus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...