Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Appar som inte installeras


michael.lind

Rekommendera Poster

Har stött på ett problem. Har två stycke appar som inte vill installeras. Första gången jag skulle installera dem så hade jag sladden i datorn samtidigt som jag handlade de via App Store i telefonen. Nu står det "väntar" på dem och de installeras aldrig utan bara finns där. Går inte att ta bort heller.

 

Testat att starta om telefonen, tagit bort dem via iTunes och synkat om den flera gånger. Ingenting fungerar!

 

Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en liknande grejj häromveckan. I iTunes har jag ikryssat att den skall ladda ner appen till telefonen med om jag laddar ner den i App Store. Men detta program var över 20MB - för stort tyckte telefonen.

 

Provade vid nästa tillfälle att synka in det nya programmet. Det gick till en början ... trodde jag - stod i a f "Väntar..." sen.

 

Fick koppla upp telefonen mot nätet via datorn (wi-fi). Då gick det bra sen. Lite ungf som telefonen behövde bättre/snabbare uppkoppling.

 

Systeminställningar->delning. Innan du aktiverar internetdelning skapa ett trådlöst nätverk där nere till höger som får använda din ethernetport (eller vad du kör med). Sen kan du slå på delningen och du borde kunna hitta det på WiFi i telefonen.

 

 

Ja, det var det som fungerade för mig. Jag har tagit bort alternativet att det skall simultaninstallera på telefonen samtidigt och kör bara med ladda ner och sen synka.

 

Hoppas det löser sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...