Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Windows 8 beta.


sallis

Rekommendera Poster

Hej!

 

Skriver just nu från en gammal windows pc (sommaren-07) med Windows 8 nyligen installerad!

Är det någon annan som har testat beta versionen? Isåfall, har ni lyckats installera det på eran Mac? Isåfall; hur? Installerade ni det på bootcamp över en gammal windows version (t.ex W7)?

Eller tog ni bort eran tidigare version av Windows, och installerad nya windows 8 på nytt via bootcamp? Skulle vara kul att ha en kopia på min mac!

 

 

För övrigt, har någon några synpunkter på detta OS? Känns lite udda med dessa ''tiles''. Det ser riktigt stilrent ut, och ene Windows 8 tablet lär fungera suveränt, men om det ska verkligen användas på en vanlig dator är jag osäker på.

Snyggt, men ovant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade betan i Parallel desktop. Men jag är inte särskilt imponerad av betan. Vad jag kan se är det Windows 7 med annorlunda startmeny...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Har du någon idé om man installerar betan i Bootcamp, om windows 8 installeras på hela datorn, eller om jag kommer ha kvar OSX?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boot camp gör en egen partition vid installationen så din Mac OS X partition ska inte påverkas men tänk på att en utvecklarversion säkerligen innehåller buggar och problem så se till att du alltid har en färsk backup av viktig data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt installera den via Parallels men får det inte att fungera. Nått speciellt man måste göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt installera den via Parallels men får det inte att fungera. Nått speciellt man måste göra?

 

    • Click Install Windows from DVD or image file
    • In the drop-down, select the ISO file
    • For operating system type, make sure you check "Other Windows" instead of Windows 7 (unlike with VMware Fusion). Otherwise, you'll be asked for an activation key.
    • Click through to continue to set up the VM with the defaults.

    http://lifehacker.com/5841065/how-do-i-install-windows-8-in-a-virtual-machine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckats få ner Windows 8 i bootcamp, och de fungerar som det ska!

Det ända som saknas är att jag inte kan hitta några drivrutiner. Lite smått irriterande att inte trackpaden/tangenter fungerar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckats få ner Windows 8 i bootcamp, och de fungerar som det ska!

Det ända som saknas är att jag inte kan hitta några drivrutiner. Lite smått irriterande att inte trackpaden/tangenter fungerar.

 

 

 

du använder samma bootcampdrivrutiner som till windows 7. Du måste dock välja köra installern i windows 7 compabilitetsläge annars kommer den vägra installera drivrutinerna.

 

Funkade fint på min macbook. Dock var det rätt buggit så jag raderade det igen när jag hade lekt färdigt. Gillar det nya UI't. Kommer säkert bli mycket trevligt med "plattor"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att de ersatt den gräsliga Aero-stilen med det nya platta är ju helt klart en förbättring. Enkelt och snyggt, hoppas det kommer till "desktop mode" också.

 

Sökfunktionen är väldigt smidig tycker jag. Om man är i startskärmsvy är det bara att börja skriva så börjar den söka. Det bästa är att sökfunktionen även söker på internet, oavsett om man har webbläsaren igång. Rätt klumpigt dock att man inte kan ändra sökmotor i Metro-IE utan måste göra det från vanliga.

 

Det verkar också som att tangentbordstyrning är att föredra framför mus. Till exempel är Windows + tab mycket smidigare än att dra fönster från sidan med musen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...