Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Logikkorts- eller grafikkortsfel på MBP 15 tum


lillkati

Rekommendera Poster

Hejsan alla forums vänner

 

Jag har ett problem med min macbook pro 15 tum från 2007. När jag startar upp den, så blir skärmen bara grå och blinkar. Nu undrar jag om de är logikkortet som är slut eller om de är grafikkortet.

 

Den andra saken jag undrar över, är att jag läste på nätet om att apple har förlängt garantin när de gäller grafikkortet. (rätta mig om jag har fel) kan man då bara vända sig till en apple service butik eller vart ska man vända sig.

 

tusen tack för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden ligger seriöst 2 rader under din egen och ger första träffen när man söker i princip. ;)

 

https://forum.macworld.se/topic/138085-doed-skaerm-macbook-pro-2007/

 

Mao. Du borde kunna få datorn åtgärdad om du inte gjort något dumt med den alternativt om den inte är äldre än 4 år från inköpsdatum. Vänd dig till närmaste Apple auktoriserad service så vet dem vad det handlar om. Jag hämtade ut min lagad och klar i Torsdags.

 

Det du kan testa till att börja med är att starta datorn och se om den spelar upp ljud samt lyser caps lock när du trycker in den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden ligger seriöst 2 rader under din egen och ger första träffen när man söker i princip. ;)

 

http://forum.macworl...cbook-pro-2007/

 

 

Mao. Du borde kunna få datorn åtgärdad om du inte gjort något dumt med den alternativt om den inte är äldre än 4 år från inköpsdatum. Vänd dig till närmaste Apple auktoriserad service så vet dem vad det handlar om. Jag hämtade ut min lagad och klar i Torsdags.

 

 

 

Det du kan testa till att börja med är att starta datorn och se om den spelar upp ljud samt lyser caps lock när du trycker in den?

 

 

Jag vet. men tyckte inte han svara precis på de frågorna jag undrar över.

 

hur funkar de där med att lämna in datorn till en Apple auktoriserad service ställe, kan man välja den som är närmast eller?

 

datorn starta och caps lock lyser och de tyder på att de är logikkortet eller grafikkortet

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet. men tyckte inte han svara precis på de frågorna jag undrar över.

 

hur funkar de där med att lämna in datorn till en Apple auktoriserad service ställe, kan man välja den som är närmast eller?

 

datorn starta och caps lock lyser och de tyder på att de är logikkortet eller grafikkortet

 

 

 

Alright... Allting du behöver veta står i Apple länken i tredje(?) posten.

 

Du kan vända dig till närmaste auktoriserade Apple-verkstad. Macforum, Kullanders etc eller vad du nu har i närheten.

 

Lyser Caps Lock och datorn startar tyder det på det vanliga "grafikkorts" problem fick jag förklarat för mig när jag lämnade in min. Så som sagt, är datorn inte över 4 år gammal så ta kontakt och troligtvis får du datorn åtgärdad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...