Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mozilla käpmar för w3c:s standard


Sloopy

Rekommendera Poster

Nu ska mozilla stiftelsen bearbeta alla internet sidor som inte följer W3c:s standard

Mozilla ska anställa folk som letar reda på sidor som inte följer standarden för att sedan kontakta

Hemsideinehavarna. :tummeupp:

 

 

http://mikrodatorn.idg.se/ArticlePages/200...5_MD606.dbp.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättebra av Mozilla att försöka få fler att följa W3C.

Men jag betvivlar att det kommer att göra någon större förändring.

De som inte följer W3C tror jag främst är personer som inte vet vad vare sig W3C eller Mozilla är och därför inte bryr sig.

Ibland hör man ju sånt som "Vadå? Det fungerar ju i IE 6.0 så då måste ju din dator ha nåt fel".

 

Bra initiativ men jag har svårt att tro att det kommer att göra någon större skillnad.

Ja så är det tyvärr. Ytterligare en av monokulturens väldigt negativa sidor. :(

Mozilla-folkets ansträngningar kommer helt säkert inte att påverka alla, kanske inte 50% men kanske 20-30% med lite optimism?!

 

Menken sa att ingen någonsin blivit pank av att underskatta folkets intelligens.

Kanske det är så. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för två dagar sen gjort min första W3C-godkända sida.

Det var inte så svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har utan tvekan koll på hur man skall göra en riktig webbläsare. Safari är som webbläsare, i min mening, överlägsen Firefox på nära nog alla sätt och vis. Det är KHTML som behöver lite mer finputsning, och det håller dom på med, i ganska snabb takt dessutom. Den versionen av KJS som kommer i nästa Safari-version är fruktansvärt snabb. Ca 10 ggr snabbare än den nuvarande. Safari i Tiger är bra mycket snabbare än den nuvarande, och verkar vara allmänt bättre.

 

Peff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...