Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klarar denna datorn av det jag vill?


Jakkra

Rekommendera Poster

http://www.blocket.se/vi/35139703.htm

 

Den ska stå på tv-bänken och alltid vara kopplad till min 40" full hd tv. Klarar datorn av film i 1080p samt youtube mm utan lagg? Ska annars bara användas till vanligt surfande.

 

Btw, är 2000 ett rimligt pris?

 

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2000:- är i mitt tycke ett lågt pris, www.mac2sell.net värderar den till 3420:-

Där är det väl i allmänhet lite höga priser å andra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack, men prestanda-mässigt klarar den av mina krav tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

http://www.blocket.se/vi/35139703.htm

 

Den ska stå på tv-bänken och alltid vara kopplad till min 40" full hd tv. Klarar datorn av film i 1080p samt youtube mm utan lagg? Ska annars bara användas till vanligt surfande.

 

Btw, är 2000 ett rimligt pris?

 

 

Tack på förhand.

 

Hej,

 

Först måste jag säga att den är ruskigt snygg. MacBook i svart - klockrent!

 

Du kommer säkert klara dig bra med den, skulle dock inte ge 4000 kr för den utan runt 3000 kr låter mer rimligt i mina öron.

Den enda saken jag hakar upp mig en aning på är om den klarar full-HD filmer i 1080p. Eventuellt att processorn är flaskhalsen där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte man kan räkna med att den klarar 1080p, men 2000kr är ett riktigt bra pris för den dock.

Men 1080 p film är väll inte jättevanlig? och om man kollar på blindtest så är det mycket svårt att se skillnad på 720 och 1080p, om man inte sitter väldigt nära eller har en lite större tv, så är 1080p film nödvändigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den klarar 1080p utan problem med PLEX!

 

Min Mac Mini i sign klarade detta med sin grundkonfiguration (1.83ghz C2D, 2GB RAM).

 

Har du inte använt PLEX innan så är det hög tid nu, bästa mediaprogrammet out there! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...