Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vågar ni använda Safari?

Gareb

Recommended Posts

Vågar ni använda Safari efter stölden av säkerhetscertifikarten i Holland? Jag är bara besviken på Apple för att det inte har släppts en uppdatering som förhindrar att dessa stulna certifikarten används. De andra webbläsarna är ju uppdaterade. Använder Chrome själv nu men vill tillbaka till Safari.

Kör själv med Chrome för att slippa ha flash installerat i systemet och Chrome uppdaterar sig själv i bakrunden som är väldigt smidigt :yeahbaby:

Säkerhetscertifikaten som har blivit stulna innebär att falska sajter kan lura webbläsaren att man surfar på en godkänd Google-sajt även fast man inte gör det. Så länge man surfar på vanliga sajter så ser jag ingen som helst anledning till att vara orolig.

Säkerhetscertifikaten som har blivit stulna innebär att falska sajter kan lura webbläsaren att man surfar på en godkänd Google-sajt även fast man inte gör det. Så länge man surfar på vanliga sajter så ser jag ingen som helst anledning till att vara orolig.

Ok, då känner jag mej lugnare igen :)

Nu verkar Apple ha släppt sin uppdatering o jag är nöjd att få återanvända Safari igen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...