Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ska man koppla HP CP1525nw


boevil

Rekommendera Poster

Jag funderar på att skaffa en HP CP1525nw eftersom den stödjer airprint. Men känner mig osäker på om den kommer att fungera så som jag vill koppla den.

 

Jag har en gammal G5:a (utan airport-kort) som jag har kopplad till min Airport Extreme via ethernet-kabel. Fn har jag en Samsung ML-1630 också kopplad till AE med USB.

Jag kan alltså skriva ut både från min G5:a och trådlöst från min MacBook (som har WIFI)

 

Jag tänker att HP- skrivaren ska klara utskrifter från G5:a, MacBook och min iPhone/iPad. Men hur ska jag koppla då? Skrivaren har ju själv WIFI- kan jag koppla den till AE på samma sätt som min gamla Samsung?

 

Behöver jag egentligen WIFI ... skrivaren HP CP1525n kostar ca 500 kr mindre o har ethernet.. inte wifi. Enligt info hos apple ska den också klara AirPrint... men hos apple kan man också läsa att man inte ska koppla skrivare till AE .. om man vill kunna använda AIrPrint...

 

 

Är det nå'n om vet hur det fungerar? Är det nå'n som har HP:s skrivare som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Officiellt stöds ju enbart de skrivare som Apple anger. Men jag antar att de skrivare som anger sitt stöd för AirPrint ska fungera också.

 

Annars så finns programmet AirPrint Activator som ska ge stöd för alla skrivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Officiellt stöds ju enbart de skrivare som Apple anger. Men jag antar att de skrivare som anger sitt stöd för AirPrint ska fungera också.

 

Annars så finns programmet AirPrint Activator som ska ge stöd för alla skrivare.

 

Båda skrivarna som jag funderar på stödjer airprint enligt appla:

Skrivare med stöd för AirPrint

HP Envy e-All-in-One-serien (D410a)

HP Photosmart Plus e-AiO (B210a)

HP Photosmart Premium e-AiO (C310a)

HP Photosmart Premium Fax e-AiO (C410a)

HP Photosmart e-AiO (B110)

HP Photosmart eStation (C510)

HP LaserJet Pro M1536dnf – multifunktionsskrivare

HP LaserJet Pro CM1415fn – multifunktionsskrivare (färg)

HP LaserJet Pro CM1415fnw – multifunktionsskrivare (färg)

HP LaserJet Pro CP1525n – färgskrivare

HP LaserJet Pro CP1525nw – färgskrivare

HP Officejet 6500A e-AiO

HP Officejet 6500A Plus e-AiO

HP Officejet 7500A Wide Format e-AiO

HP Officejet Pro 8500A e-AiO

HP Officejet Pro 8500A Premium e-AiO

HP Officejet Pro 8500A Plus e-AiO

 

Det jag undrar är om jag kan nå dom från min G5:a (via Ethernetkabel till AE), MacBook och iPhone/iPad trådlöst med WIFI.

Jag förstår inte heller hur CP1525n- som inte har WIFI kan stödjas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...