Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nollställa iPad?


stigh

Rekommendera Poster

Skall sälja min iPad 1. Hur tar jag bort mitt namn, Stigs iPad, och allt personligt. Och iTunes koppling till mitt Visakort, där det nu går att handla låtar på mitt konto. Formatera Om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du återställer i iTunes, vilket är som typ en formatering. Itunes kommer fråga dig om du vill ha in en säkerhetskopia, här ska du välja att INTE köra in en säkerhetskopia för du vill ju inte ha in dina grejjer igen.

 

Obs: iTunes i iPad är inte kopplad till ditt Visa-kort per se, det finns ingen information om ditt Visa kort i iPad. Däremot har du ett konto på tjänsten iTunes och detta är kopplat till ditt Visa kort. Itunes i iPad kopplar upp sig mot ditt användarkonto på iTunes store.

 

När du återställer telefonen så försvinner inloggningen till ditt användarkonto i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort återställ men den heter fortfarande Stigs iPad, inte så kul för den som vill köpa den. Och hur tar jag bort min Dropbox som har connection med ett par kompisars Dropboxar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort återställ men den heter fortfarande Stigs iPad, inte så kul för den som vill köpa den. Och hur tar jag bort min Dropbox som har connection med ett par kompisars Dropboxar?

 

Om du återställde den som en ny iPad och inte använde säkerhetskopieringen varför skrev du inte inte ett annat namn efter återställningen, exempelvis iPad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...