Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa ny mobil?


Lurifax

Rekommendera Poster

Detta är nog rätt ställe att lägga min fråga eftersom jag inte har en iPhone utan en SonyEricsson Z520i vikbar med knappar som är väl 4-5 år gammal och som inte krånglar ?

 

En del människor ringer till mig och säger att dom ringt mig dagen före och ingen svarat och inga meddelanden om missat samtal.

Jag travade därför ner till en liten mobilfirma på Dalagatan där dom gick igenom hela mobilen och testade den för 200:-

 

Jag inbillade mig att den gick bättre efter detta, men kanske inte. Batteriert är det inget fel på. När jag pratar med någon så bryts samtalet, men bara ibland och det gör ju alla mobiler.

 

Det är iu onödigt att köpa ny mobil om det inte behövs. När är läge att köpa nytt. Enligt mobilfirman, skall man bara köpa knapptelefon dom andra krånglar för mycket.

 

Tack

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ju snart en ny iPhone...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det mobiltelefoner med nummerskiva? :chock:

 

 

 

Nä, man byter mobiltelefon för att den gamla upphör att fungera på ett eller annat sätt. Problemen du beskriver kan också hänga på din operatör, det behöver inte bero på telefonen.

 

Man köper så den nya uppfyller de krav man har, och är det bara samtal och sms så funkar det med billigaste nokian för hundrafemtio spänn. I det läget är operativsystemet ointressant. För dyrare lurar är den intressanta delen vad man kan göra mer än att ringa och skriva sms. En touchtelefon krånglar förmodligen inte mer än en med fysiska knappar, men det jag sett av Androidlurar så är det lite sämre precision i gränssnittet än på en iPhone. Det kan bero på att jag inte kollat på highendlurarna.

 

Om någon borde veta, så är det väl mobilverkstan som får in krånglande mobiler. Under den tiden jag väntade på att min mobil fixades 15-20 minuter så kom det in 5-7 kunder. Alla hade touchtelefoner med olika krånglande funktioner.

 

Min mobil köpte jag kontant för 3500:- och jag har Tele2 och betalar 19 öre per minut. Har inte sett billigare. Förr eller senare lägger mobilen av och behöver köpa en ny. iPhone 5 lockar, men jag behöver inte hundratals funktioner. Mail kan jag öppna hemma på datorn.

 

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone har hundratals funktioner men inte sagt att man behöver använda alla :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...