Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone-skal eller inte?


kvick10

Rekommendera Poster

Jag hade galet många skal och skydd till min iphone 3gs så det gick i överstyr typ.. När det kom till iphone 4 så lugnade det ner sig lite grann men hade plast filmer på och det kändes inte lika bra tanke på hur fin skärmen är på dessa iphones.. Tänkte skit samma om jag får små repor iphone är en förbrukningsvara som allt annat och jag har inte produkten för att vara pedant för att sälja vidare till ett bättre pris.. Vill ha min iphone naken som den var gjord för och den är så snygg.. Vill inte ha fodral eller plast skydd som tar bort snyggheten..

 

Nu har jag haft iphone 4 i över 1 år och varit utan något slags skydd större delen av ägandet.. Om jag inspekterar telefonens skärm och baksida vid stark belysning och verkligen anstränger mig att hitta repor så kan jag faktiskt hitta ett par stycken väldigt små och otydliga repor.. Inget man ser om man inte letar.. Så jag är topp nöjd att jag ändå valde bort all form och skydd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Ja, Twelve South BookBook. Främst för att slippa ha en plånbok men även för att jag tycker att telefonen naken är alldeles för hal :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra att ha skal, det kan hända att man tappar sin telefon på stenar eller betong, eller varför inte på golvkakel? Kan hända glaset till skärmen spricker efter sådan manöver.

Finns många olika skal, så enkelt att göra telefonen personlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Har inget skydd på min 3GS. 2 år gammal och funkar fint. Jag provade med film på displayen ett tag men det tog bort lite av känslan så den plockade jag av igen.

Å andra sidan är jag väldigt försiktig. Har aldrig iphonen i samma ficka som andra grejjer för att minimera risken för repor. Aldrig tappat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en film på baksidan av min 4:a. Tänker att alltid skyddar det glaset lite när jag lägger den ifrån mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinlo Slice 3 använder jag.

Så tunt att man inte märker av det. :ThumbsUp:

Skyddar inte mot tappskador men väl mot repor.

Tycker även att telefonen blev lite mer greppvänlig. Dock så kan kanterna vara lite vassa...

Men inget som stör mig iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt att ingen nämner antennproblemet på iPhone 4? Jag har ett skal på min iPhone 4 just pga. detta antennproblem. Håller jag iPhonen "naken" i vänstra handen så störtdyker signalstaplarna på noll tid. Sen tycker jag att om man håller den "naken" så känns det som man lätt skulle tappa den för den känns så hal att hålla i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Ja, Twelve South BookBook. Främst för att slippa ha en plånbok men även för att jag tycker att telefonen naken är alldeles för hal :-/

 

Är den inte väldigt tjock att ha i fickan? Nån som vet nåt displayskydd som är bra och inte ger bubblor eller missfärgningar efter år? Går det bra att ha både displayskydd tillsammans med bumbers?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Är den inte väldigt tjock att ha i fickan? Nån som vet nåt displayskydd som är bra och inte ger bubblor eller missfärgningar efter år? Går det bra att ha både displayskydd tillsammans med bumbers?

 

Den är (självklart) tjockare än bara telefonen, men den funkar ändå att ha i fickan (så länge man inte har väldigt tighta jeans).

 

Copter och Invisible Shield är de som har högst kvalité, i vår uppfattning i alla fall.

 

Displayskydd funkar med bumpers, dock rekommenderas nog Case Friendly Screen Coverage, som t ex Invisible Shield har. Tyvärr har inte vår leverantör denna i sitt sortiment, men förfrågan är skickad så vi hoppas på att de kommer plocka in den inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt (och använder) Gelaskin sedan 3G-tiden, både skins med motiv och displayfilm, hade skyddsfilm från Macoteket (minns f.n. inte vad den hette) på min iP4 i ett år utan problem. Har testat Copter och Invisible Shield men tycker de bägge ger lite "apelsinskals/gummi-känsla" på displayen och jag skrotade bägge efter kort tid.

Bottom line - av egen erfarenhet rekommenderar jag Gelaskins och det från Macoteket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Har använt (och använder) Gelaskin sedan 3G-tiden, både skins med motiv och displayfilm, hade skyddsfilm från Macoteket (minns f.n. inte vad den hette) på min iP4 i ett år utan problem. Har testat Copter och Invisible Shield men tycker de bägge ger lite "apelsinskals/gummi-känsla" på displayen och jag skrotade bägge efter kort tid.

Bottom line - av egen erfarenhet rekommenderar jag Gelaskins och det från Macoteket.

 

Tippar på att det är Artwizz ScratchStopper du köpte på Macoteket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tippar på att det är Artwizz ScratchStopper du köpte på Macoteket.

Bingo! Så hette det ja :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är (självklart) tjockare än bara telefonen, men den funkar ändå att ha i fickan (så länge man inte har väldigt tighta jeans).

 

Copter och Invisible Shield är de som har högst kvalité, i vår uppfattning i alla fall.

 

Displayskydd funkar med bumpers, dock rekommenderas nog Case Friendly Screen Coverage, som t ex Invisible Shield har. Tyvärr har inte vår leverantör denna i sitt sortiment, men förfrågan är skickad så vi hoppas på att de kommer plocka in den inom kort.

 

Själv har jag svårt med display skydd för det är svårt att undvika bubblor och sedan verkar det som det blir blir gulaktig färg om man har vit iPhone? Sedan verkar man inte kunna ha en telefon med displayskydd med ett sånt träningsfodral om sätter på armen? Kan du annas rekomendera diskreta och bra skydd till en iPhone 4 gärna som passar till en iPhone som är vit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tippar på att det är Artwizz ScratchStopper du köpte på Macoteket.

 

Nu har jag kollat in några varianter som jag är sugen på. Jag måste vara helt 100% på att dem passar en 4a. För jag har testat fodral i stan idag som skulle passa både 4och 4s vilket dom inte alls gjorde.

 

http://www.iphonebut...e-44s-1029.html

 

http://www.iphonebut...e-44s-1042.html

 

Förresten,

går det bra att ha Copter på baksidan om man ett baksidesfodral? Så o man vill vara helt naken så kan man det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Nu har jag kollat in några varianter som jag är sugen på. Jag måste vara helt 100% på att dem passar en 4a. För jag har testat fodral i stan idag som skulle passa både 4och 4s vilket dom inte alls gjorde.

 

http://www.iphonebut...e-44s-1029.html

 

http://www.iphonebut...e-44s-1042.html

 

Förresten,

går det bra att ha Copter på baksidan om man ett baksidesfodral? Så o man vill vara helt naken så kan man det.

 

 

Många forum blir det ;)

 

Står det att fodralet passar 4S så passar det 4S. Om det mot förmodan skulle smita in någon gammal version och skalet inte passar telefonen, så är det självklart en reklamation. Inget snack om saken.

 

Copter eller liknande på baksidan när man har skal funkar väldigt sällan, då skalen är gjorda för att passa en naken telefon. Det går i en del fall att trycka dit, men då ökar trycket på skalet och risken att det går sönder ökar väldigt mycket så det skulle jag inte rekommendera på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många forum blir det ;)

 

Står det att fodralet passar 4S så passar det 4S. Om det mot förmodan skulle smita in någon gammal version och skalet inte passar telefonen, så är det självklart en reklamation. Inget snack om saken.

 

Copter eller liknande på baksidan när man har skal funkar väldigt sällan, då skalen är gjorda för att passa en naken telefon. Det går i en del fall att trycka dit, men då ökar trycket på skalet och risken att det går sönder ökar väldigt mycket så det skulle jag inte rekommendera på något sätt.

 

Okej,

 

Man blir lite osäker för jag testade massa fodral idag som skulle passade till 4 och 4s och den passade inte alls till min 4a. Jag har kli i fingrarna på Bookbook men jag avvaktar med den så kanske man har så man kan köpa plus ha pengar att lägga i den :D Jag har beställt ett sånt här transperant. http://www.iphonebutiken.se/switcheasy-nude-iphone-44s-1042.html

 

Den borde inte vara nåt problem för min 4a?

Skulle du rekomendera att använda det fodralet om man har applicerat ett Copter fram och bak(fullbody)? Jag vet när jag hade min 3GS så blev den gultonig och det vill jag helst undvika med min nu.

 

Ha det bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hm, jag funderar att köpa ett sånt Gear4 som säljs på Telia för då skyddar den baksidan och har en sån där bumber kant eller om man ska gå på nåt plånboksfodral. Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Nån som vet om dett fodral passar om man har iPhone med Bookbook?

 

Hm, varför skulle du vilja ha skal UTÖVER BookBook?

 

I 99% av fallen så är skal/fodral anpassade för en naken telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, varför skulle du vilja ha skal UTÖVER BookBook?

 

I 99% av fallen så är skal/fodral anpassade för en naken telefon.

 

För det är inte så smidigt att ha Bookbooklös när man är på gymmet och springer eller ha den i träningsbyxorna. Skulle vilja ha på en på min arm.

 

edit såg att jag glömde lägga till länken på fodralet jag menade

 

http://www.nxeproducts.com/cgi/commerce.cgi?preadd=action&key=EX-SLV-BW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

För det är inte så smidigt att ha Bookbooklös när man är på gymmet och springer eller ha den i träningsbyxorna. Skulle vilja ha på en på min arm.

 

edit såg att jag glömde lägga till länken på fodralet jag menade

 

http://www.nxeproduc...n&key=EX-SLV-BW

 

Men då flytttar du ju bara telefonen från BookBook till sportarmbandet, så är den aldrig utan skydd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...