Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överföring av röstmemo till dator


Henloo

Rekommendera Poster

Hej

Jag har gjort några intervjuer på min iphone som jag nu ska synka med min dator. Jag har gått in i itunes och kryssat för att jag även ska synka mina röstmemon under fliken musik. Men efter synkroniseringen finns intervjuerna inte i itunes, på datorn. De finns bara kvar i telefonen. Kan man komma åt dem på något annat sätt att synkronisera? Jag har försökt att maila dem men det går inte eftersom de är väldigt lååååånga intervjuer och det blir inte bra att dela upp dem i småbitar. Jag är lite nojig över detta också eftersom jag under inga som helst omständigheter får bli av med mina röstmemon. Hade varit väldigt bra om jag kunde gå in i telefonen och bara kopiera över dem, men det går som bekant inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Jag hittade bra hjälp här: https://discussions.apple.com/thread/2607144?start=30&tstart=0 Det verkar t.ex. ha fungerat för många att märka memo-filerna genom att klicka på den blå pilen vid den Röstdemo som inte fungerar att synca och sedan klicka på pilen igen och därefter "Anpassad" och sedan namnge den.

 

Bl.a. detta:

"I have tried every solution listed in this topic - unfortunately none of them worked I have a 46 minute voice memo of an interview which I needed to transfer to my computer. In the end, I found this software, PhoneView, which offers a free 7-day trial (no credit card needed or anything) and lets you transfer up to 10 voice memos. There doesn't seem to be a size limit because my 46min voice memo (20MB in size) transferred instantly. http://downloads.ecamm.com/PhoneView.zip "

 

Voice memo fungerar bra, men för min del ser det dock ändå mörkt ut ändå... Jag kan se att jag har recordat 54 min och 24 sek, men filen är tom och går inte ens att spela upp på iPhonen...

 

Lycka till för er andra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanka ner iphone explorer (programvara) och hämta filerna från iphone-systemet.

 

Råkade ut för samma sak under mitt exjobb, spelade in långa intervjuer som telefonen sedan inte klarade av att spela upp eller föra över via itunes. Till slut stod det 0 min i displayen. Så har du kvar filerna på telefonen så ligger de där och väntar.

 

Som sagt, tanka ner programmet och leta upp ljudfilerna så ligger inspelningarna där. Bara dra över till skrivbordet så är det klart.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanka ner iphone explorer (programvara) och hämta filerna från iphone-systemet.

 

Råkade ut för samma sak under mitt exjobb, spelade in långa intervjuer som telefonen sedan inte klarade av att spela upp eller föra över via itunes. Till slut stod det 0 min i displayen. Så har du kvar filerna på telefonen så ligger de där och väntar.

 

Som sagt, tanka ner programmet och leta upp ljudfilerna så ligger inspelningarna där. Bara dra över till skrivbordet så är det klart.

 

Lycka till!

Bara ett förtydligande. Programmet heter numer iExplorer.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...