Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ladda ner och öppna PDF

carlsson

Recommended Posts

Finns det ett smidigt sätt att få PDF-filer att laddas ner som en fil, istället för att öppnas direkt i Safari?

Högerklicka / sekundärklicka på filnamnet/länken och välj "Hämta länkad fil".

Högerklicka / sekundärklicka på filnamnet/länken och välj "Hämta länkad fil".

Tack för det. Jag var dock otydlig; Jag vill att det alltid ska vara så. Dvs, förinställningen ska vara att filerna laddas ner istället för att dom visas i webbläsaren...

Tack för det. Jag var dock otydlig; Jag vill att det alltid ska vara så. Dvs, förinställningen ska vara att filerna laddas ner istället för att dom visas i webbläsaren...

Kuriosa:

Så var det förut, för ett antal år sedan. Jag höll på att bli tokig. Jag vill inte ha hela disken full med inaktuella PDF:er.

Kuriosa:

Så var det förut, för ett antal år sedan. Jag höll på att bli tokig. Jag vill inte ha hela disken full med inaktuella PDF:er.

Det där har ju med disciplin att göra. Sparar man all skit man laddar ner så blir det ju så.... ;)

Hade önskat att det fanns ett alternativ, för oss som i 99 fall av 100 hellre laddar ner PDF:er. För hur man än vrider och vänder på det, så är Förhandvisning bättre på att visa PDF:er än vad Safari är...

Hej lånar tråden, jag kan inte skriva ut Tele2 e.fakturor i Swedbank alla andra fakturor kan jag skriva ut någon mer som har detta problem? Kör Lion

Hej lånar tråden, jag kan inte skriva ut Tele2 e.fakturor i Swedbank alla andra fakturor kan jag skriva ut någon mer som har detta problem? Kör Lion

Du har mycket större chans att få ett svar på DIN om du skapar en egen tråd, eftersom DIN fråga inte har med denna trådrubriken att göra. Men gör en sökning först.  :)

Finns det ett smidigt sätt att få PDF-filer att laddas ner som en fil, istället för att öppnas direkt i Safari?

Det finns väl en inställning för att inte automatiskt öppna kända filtyper? Men det innefattar förstås inte bara PDF...

Det finns väl en inställning för att inte automatiskt öppna kända filtyper? Men det innefattar förstås inte bara PDF...

För mig betyder "Öppna säkra filer efter hämtning" att filen laddas ner och sedan öppnas i det programmet det är avsett för. Annars borde det heta "Visa säkra filer".

Betyder det något annat har översättningstomten varit sällsynt tomtig, eller så är människorna bakom Safari sällsynt inkomptenta i sitt ämbete..

Om man öppnar pdf i Safari och sedan flyttar musen till nedre delen av fönstret så får man bland annat upp alternativen spara till hämtningsmapp & öppna i Förhandsvisning. Den sista sparar inte.

För mig betyder "Öppna säkra filer efter hämtning" att filen laddas ner och sedan öppnas i det programmet det är avsett för. Annars borde det heta "Visa säkra filer".

Betyder det något annat har översättningstomten varit sällsynt tomtig, eller så är människorna bakom Safari sällsynt inkomptenta i sitt ämbete..

Ja det betyder det för mig också. Vet inte om det var det du var ute efter.

Nja, det innebär bara att filen öppnas. Hur filen öppnas beror på vad det är för typ av fil.

Om det är exempelvis ett filarkiv eller skivavbild så innebär det att filarkivet/skivavbilden öppnas och visar sitt innehåll.

Nja, det innebär bara att filen öppnas. Hur filen öppnas beror på vad det är för typ av fil.

Om det är exempelvis ett filarkiv eller skivavbild så innebär det att filarkivet/skivavbilden öppnas och visar sitt innehåll.

Precis! Det öppnas i det programmet som filen är avsedd att öppnas i.

Så då är alltså frågan varför PDF:er inte öppnas i Safari, eller varför det åtminstone inte finns det valet?

Annars kunde ju även skivbilder öppnas i Safari, eyh?

Tidigare kunde man ändra den inställningen med hjälp av Onyx, men nu går inte det (jag hittar det inte iallafall)... :(

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...