Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Xcode 3 eller 4 för Snow Leopard?

Hansomsover

Recommended Posts

Hej alla,

Jag har under dagen påbörjat en kurs i iPhoneutveckling på Linnéuniversitetet, och är lite fundersam. Den senaste versionen av Xcode är 4.1.1, men alla beskrivningar verkar tyda på att den är optimerad för Lion.

Det jag undrar är helt enkelt om jag, som kör Snow Leopard, måste fortsätta att använda mig av Xcode 3 eller om jag kan uppgradera till version 4.

Från developer.apple.com:

Xcode 4.1 for Lion

Xcode 4.0.2 for Snow Leopard

Hej Hummel,

Jag har själv letat runt på developer.apple.com, och hittar inga länkar för att ladda ned den senaste versionen av Xcode för Snow Leopard (4.0.2). Det enda jag hittar är länkar till Lionversionen och till Xcode 3.2.6 för Snow Leopard. Kan du vara snäll att berätta var du hittar den information du hittat, så att jag kan utnyttja den?

Ja då! Jag bestämde mig för att köra på 3.2.6 så länge, fram till dess att jag uppgraderar till Lion. Tack för hjälpen!

Xcode 4 är nu i mina ögon klart smidigare att jobba med jämfört med v3. Jag skulle uppgradera till 4 även under Snow Leopard.

Om du ska börja använda dig av Xcode nu skulle jag rekommendera 4an direkt så slipper du lära om på nytt när du väl byter till Xcode 4, vilket du säkerligen måste göra när du vill börja utveckla appar för iOS5.

Alla skolans tutorials antog att jag hade Xcode 4, så jag ska använda det. Dessutom är det, som sagt, onödigt att lära sig ett inaktuellt program.

Tack för hjälpen!

Jag kanske är helt dum i huvudet, men jag hittar verkligen inte nedladdningslänken till Xcode 4 för Snow Leopard. På länken Hummel postade finns bara nedladdningslänkar för Lion-versionen.

App store/gratisversionen verkar bara finns att ladda hem i senaste versionen numera. Om du betalat för att vara utvecklare kan du dock fortfarande hämta hem den äldre för snow leopard.

Själv kör jag fortfarande 3:an... :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...