Hansomsover Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Hej alla, Jag har under dagen påbörjat en kurs i iPhoneutveckling på Linnéuniversitetet, och är lite fundersam. Den senaste versionen av Xcode är 4.1.1, men alla beskrivningar verkar tyda på att den är optimerad för Lion. Det jag undrar är helt enkelt om jag, som kör Snow Leopard, måste fortsätta att använda mig av Xcode 3 eller om jag kan uppgradera till version 4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Från developer.apple.com: Xcode 4.1 for Lion Xcode 4.0.2 for Snow Leopard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansomsover Posted August 29, 2011 Author Share Posted August 29, 2011 Hej Hummel, Jag har själv letat runt på developer.apple.com, och hittar inga länkar för att ladda ned den senaste versionen av Xcode för Snow Leopard (4.0.2). Det enda jag hittar är länkar till Lionversionen och till Xcode 3.2.6 för Snow Leopard. Kan du vara snäll att berätta var du hittar den information du hittat, så att jag kan utnyttja den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 https://developer.apple.com/devcenter/ios/index.action#downloads Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Fick du ordning på det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansomsover Posted August 31, 2011 Author Share Posted August 31, 2011 Ja då! Jag bestämde mig för att köra på 3.2.6 så länge, fram till dess att jag uppgraderar till Lion. Tack för hjälpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Xcode 4 är nu i mina ögon klart smidigare att jobba med jämfört med v3. Jag skulle uppgradera till 4 även under Snow Leopard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
billyskate Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Om du ska börja använda dig av Xcode nu skulle jag rekommendera 4an direkt så slipper du lära om på nytt när du väl byter till Xcode 4, vilket du säkerligen måste göra när du vill börja utveckla appar för iOS5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansomsover Posted September 13, 2011 Author Share Posted September 13, 2011 Alla skolans tutorials antog att jag hade Xcode 4, så jag ska använda det. Dessutom är det, som sagt, onödigt att lära sig ett inaktuellt program. Tack för hjälpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansomsover Posted September 14, 2011 Author Share Posted September 14, 2011 Jag kanske är helt dum i huvudet, men jag hittar verkligen inte nedladdningslänken till Xcode 4 för Snow Leopard. På länken Hummel postade finns bara nedladdningslänkar för Lion-versionen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
imthecoder Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Är du reggad på developer.apple.com? Om du är så hittar du länken efter inloggning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kakburk Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 App store/gratisversionen verkar bara finns att ladda hem i senaste versionen numera. Om du betalat för att vara utvecklare kan du dock fortfarande hämta hem den äldre för snow leopard. Själv kör jag fortfarande 3:an... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.