esce Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Hej, Jag har lite problem med min iPhone 3GS 32GB. Aldrig jailbreakad. I Lördags slutade telefonen att fungera, den är helt svart och stendöd, trots att jag vet att jag hade mer än hälften av batteriet kvar. Har även låtit den ligga på laddning bra länge. När jag kopplar den till datorn så hör jag att den ansluter en USB-enhet och i Itunes kommer det upp ett meddelande där det står: "Itunes har upptäckt en Iphone i återhämtningsläge, du måste återställa denna iphone innan du kan använda den med itunes.". När jag trycker återställ så står det "Förbereder iphone för återställning", efter ett tag hör jag hur datorn kopplar ifrån en USB-enhet och sen efter ett tag så får jag ett felmeddelande där det står: " Iphone-enheten kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1601)." Jag har försökt på 3st olika datorer och får samma fel på alla, jag har testat att installera om itunes osv. Jag har även googlat en del på liknande problem och får då fram att man skall hålla inne olika knappar osv när du kopplar den till datorn, men likt förbannat får jag inte någon bild på telefonen, den är fortfarande stendöd. Sjukt tacksam för hjälp.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ackiboa Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Håll in start- och hemknappen i minst en minut, detta hjälpte mig i samma läge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Välkommen... Här fanns en lista med alla felkoder. http://support.apple.com/kb/TS3694?viewlocale=sv_SE Om jag läste rätt där... Avinstallera/ominstallera till senaste version av iTunes. Testa oxå med en annan USBport. Hoppas det löser sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.