Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Appen Appstore försvann

CNJA

Recommended Posts

Har 2 st iPad 1.

Bägge 2 startades igår om när de stod i laddaren och när jag sedan använde dem så var appen "App store" borta på båda två.

När jag kopplar iPadarna till iTunes så kan jag inte heller synka eller välja bort/lägga till program/spel - hela den sektionen är skuggad. Samma gäller för båda paddorna.

Att det händer med en kan kanske hända men nu är det två med samma problem och det hände båda inom 1 timme.

Har inte kunnat läsa mej till vad detta kan bero på och varför de båda startade om och att samma app saknas på båda två.

Någon som vet något om detta eller råkat ut för samma?

Christian

Har 2 st iPad 1.

Bägge 2 startades igår om när de stod i laddaren och när jag sedan använde dem så var appen "App store" borta på båda två.

När jag kopplar iPadarna till iTunes så kan jag inte heller synka eller välja bort/lägga till program/spel - hela den sektionen är skuggad. Samma gäller för båda paddorna.

Att det händer med en kan kanske hända men nu är det två med samma problem och det hände båda inom 1 timme.

Har inte kunnat läsa mej till vad detta kan bero på och varför de båda startade om och att samma app saknas på båda två.

Någon som vet något om detta eller råkat ut för samma?

Christian

Hej grannen! ;-)

Googlade lite innan men glömde säga det i eftermiddag.

Kolla under Inställningar - Allmänt - Begränsningar.

Där kan man ställa in att det inte är tillåtet att installera program. Har själv inte testat om "App-Store" försvinner om man aktiverar den begränsningen, men det kan vara värt att kolla.

Personligen tror jag inte på den lösningen då det hände på bägge paddorna inom en timme. Men som sagt kan det vara värt att testa...

/Martin

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...