Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPad i Kina?


help87

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har lite funderingar på att köpa en ipad i Kina. Frågan är bara vad prisskillnaden är, alltså hur mycket tjänar man på det? Har läst lite och förstått att det ska vara lugnt att köpa en 3G och den kommer funka här, korrekt?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du inte köper en kopia, är vanligt med oäkta butiker.....

 

policeman.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du inte köper en kopia, är vanligt med oäkta butiker.....

 

policeman.gif

 

Men prylarna var väll äkta? Bara butikerna som lurade att dem var officiell retail store?

 

3G kommer funka, se som sagt bara till att du får en äkta och inte något annat. Köpte själv en 3G i Thailand för en månad sen, fungerar prima. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men prylarna var väll äkta? Bara butikerna som lurade att dem var officiell retail store?

 

3G kommer funka, se som sagt bara till att du får en äkta och inte något annat. Köpte själv en 3G i Thailand för en månad sen, fungerar prima. :)

 

Najs, men hur stor är prisskillnaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Om du har vägarna förbi Hong Kong så köp den i Hong Kong istället. Elektroniska produkter har ingen moms i Hong Kong.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najs, men hur stor är prisskillnaden?

 

Sent svar ser jag men jag svarar ändå! Jag köpte min 16GB Wifi + 3G med ett smartcover i Bangkok för typ 3900:- totalt efter refound på flygplatsen. Hos en auktoriserad APR skall också nämnas.

 

Köp helst i Sverige !

 

 

Varför då..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

En iPad instegsmodell (16gb wifi) kostar 3600 yuan.. Det motsvarar ungefar samma i SEK.. Det va ju mkt snack om "fake-apple stores" ett tag, men detta galler inte Shanghai/Beijing.. Detta var ju i Kunming vill jag minnas. Du kan lugnt kopa en ipad i fortroende pa apple store pudong (shanghai) eller apple store sanlitun (beijing)..

 

Det finns dessvarre ej nagon 3g modell i kina.. alltsa endast WiFi modellen i 16, 32 eller 64 gb..

 

Jag bor sedan en tid i Shanghai och ska ner till Hong Kong nasta vecka (visa run) och tankte kopa mig en ipad dar.. 3000 for 16gb wifi.. Dar finns den i 3g utforande (du kan t.om kopa den med 3 som operator).

 

Min kompletterande fraga ar dock garantin. Nagon som vet om jag kan lamna in den i Sverige men eventuella garantiarenden?

 

PS. Tank pa att anvanda den innan du flyger in i EU igen sa du slipper moms o tull

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10meternoodle, vet du hur det ligger till med detta? Jag skulle ju misstänka å det starkaste att det även gäller kinesiska iPads. (Ironiskt att kinserna som tillverkar prylarna till alla i hela världen inte får använda dem själva utan måste ha specialversioner.)

 

Och är det någon som vet om detta går att kringå genom att omstallera systemet väl ute ur landet? Eller är man för evigt låst till kinesisk censur? (Och nej jag menar inte att man inte skulle kunna ändra språket eller så.) Är det en 100%-igt mjukvarubaserad lösning kanske det i alla fall går att bli av med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10meternoodle, vet du hur det ligger till med detta? Jag skulle ju misstänka å det starkaste att det även gäller kinesiska iPads. (Ironiskt att kinserna som tillverkar prylarna till alla i hela världen inte får använda dem själva utan måste ha specialversioner.)

 

Och är det någon som vet om detta går att kringå genom att omstallera systemet väl ute ur landet? Eller är man för evigt låst till kinesisk censur? (Och nej jag menar inte att man inte skulle kunna ändra språket eller så.) Är det en 100%-igt mjukvarubaserad lösning kanske det i alla fall går att bli av med den.

 

Hej!

 

Lite tveksam.. vad syftar du pa "med detta"?

 

Menar du om det ar en akta apple produkt eller "fake-produkt" sa ar jag ganska saker, eller valdigt saker pa att du koper akta grejer i Shanghai och Beijings apple affarer..

 

Jag tror inte att det ar nagon special mjukvara i kinesiska ipads, censuren ligger ju hos internetleverantorerna inte i produkterna..

 

Bara spekulationer dock.. men tror du far samma fysiska produkt iaf sen vet jag inte om det finns nagra skillnader i mjukvaran..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...