boevil Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Jag har Intels SSD som måste uppdateras enligt MacWorld Jag har laddat ner uppdateringen hos Intel men kan inte hitta någon information om vilken hårdvara som krävs. Man listar diverse operativsystem .. men inte hårdvara .. jag är lite konfunderad, jag har en G5:a... fungerar uppdateringen med en gammal PPC? (ps. Off topic... Varför är knappen "Skapa nytt ämne" gråtonad trots att den är aktiv ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Jag skulle gissa att x86/x64-kompatiblel hårdvara krävs för att köra uppdateringen. Är ju trots allt intel vi snackar om här. Jo, precis vad jag trodde. When installed into a host system, the CD boots its own DOS environment andruns the necessary firmware update software to modify your Intel SSD. DOS finns inte till PPC-arkitekturen. Men känner du dig manad att pröva ändå så skadar det inte. Det värsta som kan hända är att CD-skivan inte bootar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Har en Intel X25-M som kan uppdateras enligt Intels sida, men när jag bootar så säger systemet att inga (kompatibla) SSD-enhter finns anslutna till systemet.. skumt. Och disken sitter på den primära kanalen och inte ansluten via Opti-bay eller ersatt DVD-läsaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boevil Posted August 27, 2011 Author Share Posted August 27, 2011 Jag skulle gissa att x86/x64-kompatiblel hårdvara krävs för att köra uppdateringen. Är ju trots allt intel vi snackar om här. Jo, precis vad jag trodde. DOS finns inte till PPC-arkitekturen. Men känner du dig manad att pröva ändå så skadar det inte. Det värsta som kan hända är att CD-skivan inte bootar. Jo men ... så här står det (bl.a) på Intels sida. Available Downloads (Which file should I download?) Operating Systems:Mac OS*, Mac OSX*, Red Hat... osv.. När de skriver "Mac OS" kan man ju(?) tolka det som OS9.. som väl bara finns på PPC. Iof senare i texten står det att uppdateringen använder "an open source application called FreeDos* " så det verkar väl vara DOS. Jag får väl börja prova på min MacBook som också har INTEL's SSD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.