Henloo Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 Hej! Jag har precis formaterat om min dator efter en krash. Nu ska jag synka min iphone, men itunes, röstmemon, adresslistan och kalendern på datorn är förstås rensade eftersom jag inte hade backup på det (nej jag backupade inte med time machine tyvärr). Min fråga är då, försvinner det jag har på min iphone eftersom min dator är "tom" då det gäller röstmemo, adresser och kalender? Musiken i itunes spelar ingen roll, det fanns det back up på. Det som är viktigast är mina röstmemon som jag gjort med min iphone, försvinner de? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbapappa_86 Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 Ja, det borde försvinna. iTunes kommer att gnälla på att du kommer att synkronisera med ett nytt bibliotek och kräver då att du rensar iPhonen på info (Kommer inte ihåg exakt om allt försvinner). Det finns dock gott om tredjepartsprogram som låter dig extrahera diverse filer från din iPhone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 Nej. Det är bara upphovsrättsskyddat material som försvinner dvs musik, film och liknande. Varför skulle du inte få synka din kalender, dina kontakter osv? Nu har jag aldrig gjort några röstmemos så jag är inte 100% säker men jag kan inte tänka mig att de skulle försvinna. Det är totalt ologiskt. Ring/maila apple och fråga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Stone Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Jag hade samma problem för ett par månader sedan. Min dator blev stulen och jag köpte en ny. Jag hade en time-machine backup som var nån månad gammal så allt som inte fanns i itunes på backupen försvann från min iphone. Den ville lägga till en del kalenderhändelser från telefonen till datorn, men det som var irriterande var att den ville också ta bort lite över 30 kalenderhändelser från min telefon. Det kom då upp en ruta som varnade för detta och som ville att jag skulle godkänna vidare synkronisering, men det fanns inget alternativ för om jag ville behålla alla händelser i kalendern... Endast fortsätt, eller avbryt synkronisering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Grundinställningen i iPhone är att kalenderhändelser över två veckor tillbaks tas bort. Detta kan ändras, men när man återställer telefonen så återgår man samtidigt till telefonens inställningar från fabrik. När man synkar får man välja om man ska slå ihop händelserna eller om man ska ersätta i telefonen eller i Macen. Kan dock vara lätt missa den rutan... Detta kommer alltså upp innan den börjar synka, utan det kommer när man ställer in synken. Denna inställning gäller endast första gången man synkar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Stone Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Aha, hittade kryssrutan för "synkronisera inte objekt som är äldre än xx dagar" Tusen tack Raphael! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.