Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Lyssna på radio i Mac

favdna

Recommended Posts

God afton,Hur gör man för att kunna lyssna på radio på Macen.Har letat SRs hemsida, markerat, klickat på program som jag vill lyssna, inget händer.

Favdna

har installerat flash otaliga gånger. Efter installation kan det fungera en stund. Sedan blir det tyst. Efter vara ny installation av flash måste mans starta om datorn, Ngt arbetsamt!

favdna

God afton,Hur gör man för att kunna lyssna på radio på Macen.Har letat SRs hemsida, markerat, klickat på program som jag vill lyssna, inget händer.

Favdna

Menar du att lyssna på webbradio eller ladda ner tidigare program att lyssna på?

När du trycker på ett program i t.ex. sändningsarkiven på SRs hemsida så öppnas audiostreamen i ett svart fönster längst ner på sidan. Kolla att du har senaste versionen flash installerad, då det är denna plugin SR använder sig av för att spela ljudet på sidan. Jag har för mig att SR också har en hyffsad hjälpguide om du inte får ut något ljud, du kan vara tvungen att installera flip4mac har jag för mig. Annars kan du ju alltid kolla deras poddradio/mp3 arkiv och ladda ner filer som du kan lyssna på också offline. Dessa öppnas automatiskt i iTunes.

Nu såg jag att det fanns en knapp längst ned på sidan Lyssna med/utan flash. Testa att slå av/på och se om du får något ljud.

Du får gärna hjälpa till och specificera vad exakt det är som inte funkar så kan du få bättre hjälp också, en sökning på google eller här på forumet hjälper också för det mesta.

Jag menar att lyssna på webbradio.

När jag laddat in adobe-flash är det alltid den senaste versionen.

Jag har tetstat att trycka på knappen med/utan flash. Ingendera av inställningarna hjälper.

flip4mac har jag ännu inte testat.

Favdna

Hämtat från SR.se:

För Mac

OS X 10.3.9 eller senare

Vi rekommenderar i första hand att du lyssnar med hjälp av en plug-in som heter Flip4mac och som gör att Quicktime kan spela upp Windows media.

Flip4mac, gratisversionen

Om du använder Snow Leopard, gör som följer.

1. Installera Flip4Mac

2. Starta om datorn

3. Försök spela webbradio (ignorera felmeddelandet och gå vidare till punkt 4)

4. Tryck Inställningar längst ner till vänster i fönstret under spelaren

5. Tryck Gör en automatisk inställning

Mer info

• 8 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...