Skinza Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Hej! Jag har precis stoppat in min Vertex 3 Max iops i min MBP. Nu står det att temperaturen är 128 grader!? Bör jag oroa mig för detta? Vad kan jag göra? Kan det verkligen stämma? Övrig temperatur är: CPU: 56 grader Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skinza Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 Hej! Jag har precis stoppat in min Vertex 3 Max iops i min MBP. Nu står det att temperaturen är 128 grader!? Bör jag oroa mig för detta? Vad kan jag göra? Kan det verkligen stämma? Övrig temperatur är: CPU: 56 grader Läste att det är någon bugg denna disken har... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 Läste att det är någon bugg denna disken har... Nej, logiskt sett så kan det inte stämma. Kollar du spec för disken så kan jag tänka mig att det också ligger utanför disken driftsområde. Med en sådan temperatur på en så stor komponent skulle allt annat också varit betydligt varmare samt att du i hörnet där disken sitter bränt dig rejält. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 http://www.ocztechno...ii-2-5-ssd.html Operating Temp: 0°C ~ 70°CAmbient Temp: 0°C ~ 55°C Storage Temp: -45°C ~ 85°C Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunter_78 Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Min OCZ har en temp på ca 30 grader! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.