Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Smält laddningskabel, piratladdare att rekomendera?

Ibik

Recommended Posts

Hej,

Det är så här att sladden till min laddare har smält precis vid magnetkontakten. Gick och frågade hos en återförsäljare (mhstore) och de sa att jag måste köpa en ny, men nu läste jag på några ställen här i forumet att man kan få en ny av apple. Vet någon något om det?

Och en sak till, är inte så pepp på att köpa ny för 800kr, så det känns ju lockande med kopior som kostar 300-400kr. Vad säger ni om det? jag har hört att batteritiden kan försämras rejält. Någon som har erfarenheter?

Smält? Alltså den delen som sitter i datorn? Var det något du gjorde eller kan det täckas på garantin menar du?

Om det är fabrikationsfel på laddaren täcks det av garantin om du har garanti kvar.

Jag har fått två st laddare som passerat 3 år utbytta.

Den ena fungerade inte alls, lade man örat mot lät det som ett relä klickade 1x/sek.

Den andra hade isoleringen släppt från laddare mot magsafe-kontakten.

Det finns dokument på Apples hemsida som det står skrivet vissa fel som täcks hur gammal laddaren med magsafe än är.

Skall se om jag hittar det igen.

Edit: Här är den:

http://support.apple.com/kb/ts1713?viewlocale=sv_SE

Skriv ut och ta med till din APR och hävda fabrikationsfel.

Jag har ingen garanti kvar. Gjorde ingenting, satt vid datorn och kände plötsligt att det började lukta smält plast och då drog jag ut laddaren direkt.

Tack så mycket, ska kolla om det går.

Jag har fått två st laddare som passerat 3 år utbytta.

Den ena fungerade inte alls, lade man örat mot lät det som ett relä klickade 1x/sek.

Den andra hade isoleringen släppt från laddare mot magsafe-kontakten.

Det finns dokument på Apples hemsida som det står skrivet vissa fel som täcks hur gammal laddaren med magsafe än är.

Skall se om jag hittar det igen.

Edit: Här är den:

http://support.apple...iewlocale=sv_SE

Skriv ut och ta med till din APR och hävda fabrikationsfel.

Du borde testa att ringa Apple (020-120 99 71) också. De var förvånansvärt hjälpsamma när jag ringde om ett liknande ärende för ett tag sedan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...