Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Växla mellan program

Vikeskär

Recommended Posts

Tjena.

Just du dubbel trycker jag på home knappen för att sekt ha tex mellan safari, mail klienten och messenger.

Står jag onli

Online när jag byter program ?

För tex när jag bytte tillbaka till messenger stod det "ansluter till messenger" innebär inte det då att den har tappat kontakten och. Jag hamnar offline varje gång jag switchar?

Eller kan någon ge mig en grundlig lektion kring Zappande mellan program , stänga av program osv.

Bara haft min padda sen i söndags :s

Dubbeltrycker jag på homeknappen kommer det fram en lista med senste använda appar och spel.

Tex om jag går in på messenger igen så står det ansluter till messenger och allt rullar på.

Innebär det att ja blivit offline undertiden den legat i bakgrunden och den gör mig online direkt när jag öppnar det igen?

Samt hur fungerar det när man bytter mellan diverse appar och spel,ligger dom aktiva i bakgrunden?

Behöver man bry sig om att stänga appar osv eller sköter iOS det automatiskt?

Ditt första inlägg var väldigt svårt att läsa som du kanske ser, tack för förtydligandet. :)

iOS multitasking fungerar på ett olikt sätt än vad många tänker på när de läser multitasking. Du kan läsa mer på Apples sida men kort skrivet så betyder det att när man stänger ner en app så pausas processen. Du kan se alla appar som har pausade proccesser igång genom att dubbelklicka på hemknappen. När du sedan öppnar appen igen så startas processen där den senast var, om nu programmet stödjer funktionen. Sedan finns det tillägg som gör att t.ex. Spotify kan streamas medans du gör annat, då vissa funktioner (som musik, gps osv.) går bra att köras i bakgrunden. Spotify och andra appar som säkerligen Messenger har processer som är aktiva i bakgrunden. Sedan används fortfarande den briljanta push-notifications tekniken som gör att du kan får ett meddelande när någon skickar dig något i en app eller liknande.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...