Vikeskär Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 1. Skriver mina tidrapporter i excel, finns det någon smidig app som fixar biffen enkelt samt går att exportera till pdf filer som man sedan mailar via inbyggda klienten. 2. Söker aflapet på svenska om det finns? 3. Söker monopol på svenska om det finns? 4. Tips på någon mindre online lagring som man kan ladda upp och ner filer via app? Tänkte ha diverse dokument där bara. Har inga som helst problem att betala för apparna så länge dom fyller mina behov. Tusen tack om ni kan hjälpa mig med mina önskemål. Ha en bra kväll Link to comment Share on other sites More sharing options...
rasmusa Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 1) Apples Numbers http://itunes.apple.com/us/app/numbers/id361304891?mt=8 4) dropbox? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikeskär Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 Kalas,ska genast ta mig en titt.Visste tyvärr inte om dropbox. Tack för tipset Edit: numbers verkar vara lite overkill för att sköta simpla tidrapporter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 1. Finns flera tidapp:ar... Exempelvis Timereporter tidredovisning Time tool Time tracker - time sheet Och ett dussin till. Kolla själv upp vilket som passar dina behov. En annan lösning är en app för anteckningar där du skriver in rakt upp och ner. Kanske... Notes - detta kan sms:a och mejla anteckningarna. Men Pdf? Vet ej. Pdf-noter - endast för iPad. 2. Inte någon Alfapet vad jag vet, men några ordspel finns det.. TextBlock exempelvis. WordCollapse (båda finns på svenska trots engelsklingande namn) 3. Vet bara engelska varianter på Monopol. Tyvärr. 4. Dropbox, eller Eagle filer. Obs: Du skriver inte till vilken enhet... iPhone eller iPad? Även om de flesta app:ar fungerar för båda, så finns det app:ar som bara funkar på iPad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikeskär Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 Ah sorry iPad gäller det Tänkte försöka hålla mina tidrapporter till excel osv just pga excel kommer till användning till mer än just tid. Därför önskar jag export till pdf pga arbetsgivarens önskan. Just nu sköter jag allt sånt via laptopen -> open Office men vill gärna börja via ipaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Numbers på iPad kan exportera som Excel eller PDF-filer. Och har du Numbers på Mac kan du snart enkelt dela dokument mellan Numbers på iPad och Numbers på Mac automatiskt via iCloud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikeskär Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 Ok,får bli ett köp av numbers i helgen.Tack för hjälpen iallafall man känner sig lite handikappan när man är van vid pc heh Link to comment Share on other sites More sharing options...
shabby Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 2. Söker aflapet på svenska om det finns? wordfeud! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrEmilK Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 1. Numbers. länk Specificerade tidsloggsappar. länk 2. Wordfeud (iPhone). länk Scrabble. länk 3. Monopoly (finns bara en). länk 4. Dropbox.com iCloud.com (i höst) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Observera med iCloud - det är väldigt olikt Dropbox. Dropbox är typ en hårddisk på nätet (eller iaf ett USB-minne på nätet eftersom du får inte jättemånga Gb gratis, om du betalar får du en hårddisk )... Du kan ha vilka filer som helst i Dropbox och även dela ut till andra. Icloud är en synktjänst. Det innebär att den synkar information mellan enheter och applikationer. Detta fungerar även för filer. Men, mjukvaran behöver ha stöd för iCloud för att fungera. Denna synkning sker i bakgrunden. Du behöver inte gå via en särskild iCloud-app eller liknande. Apples egna iWork-program är redan nu förberedda för iCloud. Så när iCloud släpps officiellt så kan man spara en fil i Pages eller Numbers på en enhet (säg en iPad) och sen öppna den i Pages eller Numbers på Macen. Iwork-programmen på Mac får infon automatiskt av iCloud vilka filer som har hamnat där. Och när du sparar dina ändringar på Macen i dessa program, så kan du sedan öppna dessa dokument i din iPad. Synkningen av dokumenten sker i bakgrunden av sig själv. Hur man gör detta är släppt av Apple, så det är fritt för utvecklare att göra app:s som använder sig av iCloud. Men om programmet inte har stöd för iCloud, så blir det ingen synk. Dropbox är en lösning som fungerar med typ allt. För dropbox har sin egen app, sitt eget program, som du går via för att spara/hämta dokument på dropbox. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikeskär Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 Aha ok. Tusen tack åter igen. Kör på dropbox då jag använder Windows burkar annars.Och blir numbers i helgen. Tack mr emilk för spel länkarna,ska genast ta mig en titt där Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikeskär Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Söker nu en epost app. har 3st adresser jag vill kunna använda samtidigt. Vill gärna ha samma struktur som i thunderbird. Ni som inte vet hur det ser ut så är det så här: http://www.1pacific.com/yahoo_site_admin/assets/images/thunderbird-ss1.136214358_std.gif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikeskär Posted September 10, 2011 Author Share Posted September 10, 2011 Förslag på något mysigt byggspel. Funderar på simcity men vill gärna ha något man inte har spelat tidigare. Har förövrigt the settlers , starfront HD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrEmilK Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Söker nu en epost app. Vad är det du saknar med den som följer med? Du vet att du kan lägga in flera st. epostkonton som du också kan strukturera i mappar. Förslag på något mysigt byggspel. Med byggspel tänker jag först på Tiny Tower men du kanske skulle gilla Hunters, Risk eller Command & Conquer mer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikeskär Posted September 10, 2011 Author Share Posted September 10, 2011 Redan löst med eposten, la om addresserna en gång till så dök inkorgarna upp. måste ha gjort något fel tidigare för dom syntes inte. Ska ta en titt på alla dom. vilken slags genrer på bygg spel kvittar,är öppen för alla slags bygg/simulator spel. CnC såg faktiskt lite lovande ut, ska absolut tittas in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.