Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Avinstallera drivrutin Epson 9600?


carandost

Rekommendera Poster

Jag har en Epson 9600 och råkade installera fel drivrutin. Det är inte en option att avinstallera den vad jag kan se. Sedan laddade jag ned den rätta drivisen och installerade även den men när jag ska ange drivrutin vid installationen av skrivaren i macen så hittar den endast den felaktiga drivisen...

 

Snälla någon som vet hur man gör för att få bort den gamla och in med den nya, svara fort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta i Om den här datorn > Mer info > Systemrapport > Programvara > Program

 

Se om du hittar den där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, finns inget öht m Epson eller SP 9600 där...

 

De enda drivisar jag har tillgång till är de som automatiskt finns där: Gutenprint och Gimp-Print...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går till Datorn - Bibliotek - Printers, ligger den inte där som mapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, men jag förstår inte... Det ligger en Epson-mapp där men var ska jag hitta den drivrutin jag har installerat där?

Vet inte om jag har uttryckt mej oklart men jag har alltså installerat en drivrutin som stöder nyare system än det jag har, och den går inte att avinstallera. Den väljs automatiskt när jag installerar skrivaren i "Skrivare och fax". Jag har hämtat ned rätt drivrutin och installerat den men den kommer inte upp som något alternativ när jag ska välja drivrutin...

 

Här kommer "det-var-bättre-förr"-alternativet ;-) (med glimten i ögat givetvis):

"... då la man PPD-filen i en mapp avsedd för detta och man kunde ta bort allt annat kolijox men nu hittar man ingenting och vet inte vart allt man stoppar i macen tar vägen"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klurigt...

 

Jag hade nog flyttat ut hela Epsonmappen på Skrivbordet, och laddat ner nya drivrutiner och sett om de placerade sig på samma ställe varifrån du flyttade dem.

Tidigare macar jag hade slängde jag uy alla printermappar utom den vars skrivare jag hade..bytte jag till annat märke fick man givetvis hämta ner dessa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jätteklurigt! För de ppd:er jag hämtat ned och installerat ligger liksom inte där... Jag har även kollat båda biblioteken under "printers" där alla Gutenprintprofiler ligger men icke. Så, jag vet helt enkelt inte var ppd:erna lägger sej så att jag kan plocka bort dem manuellt. Himla irriterande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...